فونیکسریمکسبهتام

سومین نمایشگاه خودرو البرز(۹)

افزایش تعاملات خودروسازان با برگزاری نمایشگاه های تخصصی

عصر خودرو- صنعت خودروسازی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی درحال توسعه بعنوان یکی از صنایع استراتژیک و راهبردی در اقتصاد محسوب می شود. در ایران نیز به دلیل وابستگی های پسین و پیشین قابل توجه این صنعت، نقش اثرگذاری داشته و از اهمیت بالایی در اقتصاد برخوردار است.اما با توجه به مشکلاتی که در سال های اخیر صنعت خودرو کشور با آن رو به رو بوده است باعث شده تا چهره این صنعت در آحادعمومی مخدوش شود.

افزایش تعاملات خودروسازان با برگزاری نمایشگاه های تخصصی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  اما به اعتقاد برخی کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو برگزاری نمایشگاه های مختلف توانسته است تاثیر به سزایی دراصلاح چهره خودرو سازان در نزد آحاد مردم داشته باشد. به طور یقین با اصلاح این موضوع مشارکت در تولید و عرضه خودرو در سطح بازار رونق پیدا کرده و صنعت مسیر پیشرفت را طی می‌کند.
    باید به این نکته اشاره داشت برگزاری  نمایشگاه صنعت خودرو کشور در چند سال اخیر توانسته است برخلاف سایر نمایشگاه‌های صنعتی بخوبی عمل کند و پتانسیل‌های ایران را در این بخش به رخ بکشاند.ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره برگزاری نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته در استان البرز معتقد است: نمایشگاه تخصصی خودرو می تواند موجب افزایش تعاملات شرکت های خودروسازی با یکدیگر، معرفی توانمندی های شرکت کنندگان، معرفی تولیدهای جدید به خودروسازان و افزایش اطلاعات متخصصین، عرضه نمونه کالا و توانمندی هاو دستاورد های تکنولوژیکی شرکتها به مصرف کنندگان، سلیقه آزمایی و شناخت فرهنگ مصرفی و پیدا کردن خریداران، نمایندگان فروش و ایجاد محیط رقابتی سالم داخلی، نه تنها به رونق صنعت خودرو در کشور بلکه به توسعه و ایجاد اشتغال در استان هایی که این نمایشگاه ها برگزار می شود ،کمک شایانی کند.با او درباه وضعیت صنعت خودرو و تاثیر برگزاری نمایشگاه های خودرو درتوسعه و رشد این صنعت گفت وگو کرده ایم که مشروح آن را می خوانید:

    ارزیابی شما درباره وضعیت فعلی صنعت خودرو کشور چیست؟
    صنعت خودرو بعنوان یکی از صنایع بزرگ ایران به دلیل جایگاه و اهمیت ویژه ای که در صنعت و اقتصاد کلان کشور دارد، در برنامه توسعه اقتصادی کشور نیز مورد توجه قرار گرفته و بخش قابل توجهی از سرمایه و اشتغال نیروی جوان و اغلب تحصیلکرده را به خود اختصاص داده است .تردیدی نیست که ایران با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های موجود می تواند به یکی از پایگاه های اصلی تولید قطعات خودرو در خاورمیانه و چه بسا در جهان بدل شود و شواهد موجود نیز حاکی از این واقعیت است که قطعه سازان کشور در این مسیر گامی موثر برداشته و میزان تولید را در سطح قابل قبولی افزایش داده اند .از سویی افزایش کیفیت محصولات تولیدی نشانگر رشد دانش و آگاهی صاحبان این صنعت است که امید است با شناسایی و بهبود نقاط ضعف و استفاده از آخرین فناوری روز دنیا، شرایطی را جهت کسب مزیت های رقابتی برای محصولات تولیدی خلق کنند.
    نظر شما در باره حمایت های دولت از این صنعت چیست ؟ و آیا این حمایت ها می تواند به تنها باعث رشد و توسعه این صنعت شود؟
    دولت با اعمال برخی قوانین توانسته است از صنعت خودرو حمایت کند، اما باید توجه داشت که  این حمایت ها نمی تواند دائمی باشد و شرکت های خودرو ساز و شرکت های ساخت قطعات خودرو باید زمینه رشد و توسعه خود را با افزایش تحقیقات و مطالعات بازاریابی و افزایش کیفیت محصول بالا ببرند. آنچه اهمیت دارد این است که صنعت خودرو ما بایــد از کیفیت لازم و قدرت رقابت بالا برخوردار باشد. حمایت بیش از اندازه دولت به معنای خروج از رقابت برخوردار جهانی و پایین آمدن کیفیــت در صنعت خودرو خواهد بود.
    برگزاری اینگونه نمایشگاه ها تا چه اندازه می تواند در رشد و توسعه اقتصادی صنعت خودرو و استان هایی که برگزار می شود تاثیر گذار باشد؟
    نمایشگاه تخصصی خودرو می تواند موجب افزایش تعاملات شرکت های خودروسازی با یکدیگر، معرفی توانمندی های شرکت کنندگان، معرفی تولیدهای جدید به خودروسازان و افزایش اطلاعات متخصصین، عرضه نمونه کالا و توانمندی هاو دستاورد های تکنولوژیکی شرکتها به مصرف کنندگان، سلیقه آزمایی و شناخت فرهنگ مصرفی و پیدا کردن خریداران، نمایندگان فروش و ایجاد محیط رقابتی سالم داخلی، نه تنها به رونق صنعت خودرو در کشور بلکه به توسعه و ایجاد اشتغال در استان هایی که این نمایشگاه ها برگزار می شود ،کمک شایانی کند.
    برگزاری نمایشگاه خودرو البرز تا چه میزان می تواند ظرفیت های  بالقوه در صنعت خودرو و صنایع وابسته در این استان را به بالفعل تبدیل کند؟
    در راستای سیاست های کلان دولت و به منظور حمایت از تولیدات داخلی و کمک به رونق صنعت خودرو و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان البرز و استقرار حدود 25 درصد از تولیدکنندگان قطعات خودرو در این استان، می تواند برگزاری اینگونه نمایشگاه ها می تواند ظرفیت های بالقوه در صنعت خودرو و صنایع وابسته را به بالفعل تبدیل کند و در آینده شاهد  رشد و توسعه اقتصادی بیشتر در استان البرز باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو