فونیکسریمکسبهتام

توافق برای شبکه ارتباطی خودروها

اتحاد بی‌ام‌و،مرسدس و آئودی در مقابل گوگل

عصر خودرو- نقشه‌های سه بعدی با جزئیات بسیار بالا یکی از ملزومات اصلی خودروهای خودران به حساب می‌آید. حالا سه خودروساز مهم آلمانی یعنی بی‌ام‌و،مرسدس و آئودی برای شبکه ارتباطی خودروهای خود توافق کرده‌اند که نوعی قد علم کردن در مقابل گوگل به حساب می‌آید.

اتحاد بی‌ام‌و،مرسدس و آئودی در مقابل گوگل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، این اقدام بر اساس پلتفرم HERE صورت می‌گیرد که اواسط سال گذشته توسط کنسرسیوم این شرکت از نوکیا خریداری شد. بر اساس توافق صورت گرفته مثلا اگر خودروی ساخت ب‌ام‌و  مسئله را در جاده مشاهده کند اطلاعات آن را می‌تواند با ساخته‌های آئودی و مرسدس بنز به اشتراک بگذارد. این مسائل می‌تواند شامل تصادفات،ترافیک سنگین،شرایط آب و هوایی،تغییر حداکثر سرعت قانونی در جاده‌ها و حتی مکا‌ن‌های پارک خالی باشد.

     

    در آینده خودروسازهای دیگری هم می‌توانند در این طرح شرکت کرده و سیستم را حتی تأثیرگذارتر کنند. دریافت این اطلاعات توسط سنسورهایی که در خودروهای آینده این شرکت‌ها در نظر گرفته خواهد شد صورت می‌گیرد.

    مدیر بازاریابی Here دراین‌باره می‌گوید: ما برای اولین بار در حال نشان دادن این موضوع هستیم که شما چگونه می‌توانید ارزش داده‌های منتقل شده از خودرو را به دست بیاورید و از آن برای تأثیری مثبت بر ایمنی و کارایی بهره ببرید. به منظور ساخت سیستم‌ قابل اتکا همه‌ ما به عنوان یک مجموعه باید با یکدیگر کار کنیم. خودروها نیازمند داده‌ی حسگر هستند و با این نوع توافق خودروی ساخت تویوتا به‌عنوان‌مثال می‌تواند فهمی از دید مدل ساخت جگوار در جاده را داشته باشد.

    داشتن یک نقشه سه بعدی با جزئیات کامل مسئله‌ای بسیار مهم برای توسعه خودروهای خودران به حساب می‌آید. نرم‌افزارهای این خودروها بر اساس اطلاعات دریافتی از این نقشه‌ها می‌توانند واکنش‌های خود را نظر بگیرند و مسیر خود را در صورت لزوم تغییر دهند. گوگل تلاش گسترده‌ای در این رابطه داشته و حالا به نظر می‌رسد سه خودروساز آلمانی به مقابله با این شرکت پرداخته‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو