فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو وصنایع وابسته تبریز۹۵ (۱۷)

صنعت خودرو آذربایجان ۱۰ هزار خودرو تولید می کند

عصر خودرو- مدیر عامل گروه صنعت خودرو آذربایجان از برنامه ریزی برای تولید ۱۰ هزار دستگاه خودرو برای سال ۲۰۱۷ و سرمایه گذاری مشترک با شرکتی چینی خبر داد.

صنعت خودرو آذربایجان ۱۰ هزار خودرو تولید می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، ناصر نقدی شامگاه چهارشنبه  در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: گروه صنعت خودرو آذربایجان با  انعقاد قرار داد سرمایه گذاری مشترک با گروه خودرو سازی سایک چین در مدت یک و نیم سال ایجاد شده و اکنون به مرحله تولید خودرو رسیده است.

    وی ادامه داد: نخستین محصول این شرکت که با 50 درصد آورده نقدی گروه سایک چین و 50 در صد محصولات شرکت اویکو تاسیس شده، خودروی ام جی 360 خواهد بود که تولید آن از هفته آینده اغاز به کار می شود و در فاز نخست محصولات تولید شده این شرکت از اوایل سال 2017 به بازار عرضه شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

    مدیرعامل گروه صنعت خودرو آذربایجان با تاکید بر تلاش این شرکت برای تبدیل آذربایجان شرقی به قطب سوم خودروسازی کشور از طریق انتقال تکنولورژی و دانش فنی ساخت خاطر نشان شد: در فاز اول این شرکت 900 نفر به طور مستقیم نیرو جذب شده و در فاز های بعد حدود یک هزار و 500 نفر به این تعداد اضافه می شود.

    رئیس هیئت مدیره گروه صنعت خودرو آذربایجان نیز در این نشست با اشاره به جایگاه شرکت خودروسازی سایک به عنوان سرمایه گذار مشترک صنعت خودرو آذربایجان گفت: این شرکت چینی یکی از معتبرترین خودروسازان  جهانی است.

    حسن باهوش در ادامه اظهار داشت: گروه صنعت خودرو آذربایجان با هدف تولید و عرضه خودروی با کیفیت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و البته با حمایت های مسئولان کشوری و استانی موفق شده تا با قراردادی مشترک و با استفاده از سرمایه گذاری طرف چینی اقدام به راه اندازی تولید خوروهای به روز در تبریز کند.

    وی انتقال تکنولورژی و دانش فنی به داخل کشور و غنی سازی و بومی سازی این دانش را بخشی از نتایج این همکاری برشمرد و گفت: امیدواریم به مرحله ای برسیم که با تولید و عرضه محصولات باکیفیت و توجه به اصل مشتری مداری بتوانیم سهمی در توسعه و ارتقای صنعت خودروسازی کشور داشته باشیم.

    رتبه هفتم تولید خودرو جهان در اختیار شرکت چینی طرف قرارداد با صنعت خودروی آذربایجان

    مدیر عامل شرکت سایک چین نیز در این نشست با اشاره به این موضوع که شرکت سایک رتبه نخست تولید خودرو را در چین و رتبه هفتم را در جهان در اختیار دارد، گفت: این شرکت سالانه شش میلیون دستگاه خودرو تولید می کند و بر اساس قرارداد منعقد شده با گروه صنعت خودرو اذربایجان خودروهای ام جی را در ایران تولید و عرضه خواهیم کرد.

    لی یانگ با تاکید بر این موضوع که این شرکت با سرمایه گزاری mg مشترک 50 درصد بین ایران و چین تاسیس شده، ادامه داد: سرمایه گذاری این شرکت در فاز نخست مبلغی نزدیک به 40 میلیون دلار است و درفاز های بعدی این سرمایه گذاری به 400 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

    وی همچنین خاطر نشان کرد: ایران یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاران از مناطق کلیدی دنیاست و امکان سرمایه گذاری هر کشوری در آن وجود دارد و امیدواریم با تولید و عرضه محصولات با کیفیت بتوانیم خودمان و ایران را از بهترین های صنعت خودروسازی نشان دهیم.

    مدیر عامل شرکت سایک چین با اشاره به اینکه تولید محصولات با کیفیت از اهداف مهم این شرکت در همکاری با صنعت خودرو آذربایجان است، تصریح کرد: امیدوارم با  این سرمایه گذاری و تولید محصولات با کیفیت بتوانیم آسایش مشتری و خدمات مناسبی را عرضه کنیم که در این میان تولید قطعات با کیفیت در ایران برای تحول در صنعت قطعه سازی این مشور باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی هم چنین ادامه داد:محصولاتی که در این شرکت تولید می شود بایستی در کشور های همسایه و خاورمیانه هم به بازارها عرضه شود و رویکرد ما ارائه محصول با کیفیت بالا و قیمت پایین به بازار است.

    یانگ زمان تولید انبوه و فروش محصولات تولیدی در صنعت خودرو آذربایجان را ابتدای سال 2017 عنوان کرد و گفت: تولید اس یو وی کوچک ام جی نیز برای سال 2018 برنامه ریزی شده و تلاش می کنیم هرسال مدل جدیدی را به بازار عرضه کنیم و همچنین قصد داریم خودرو های هیبریدی و برقی تولیدی خود را نیز در ایران عرضه کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو