فونیکسریمکسبهتام

چرا مدیران ایران‌خودرو و سایپا در مراسم عقد تفاهم‌نامه رنو حاضر نبودند؟

عصر خودرو- تفاهم‌نامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو در شرایطی عصر جمعه گذشته در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس امضا شد که بر خلاف انتظارات، هیچ یک از مدیران عامل خودروسازی کشور در مراسم آن حضور نداشتند.رنوی فرانسه پس از «توافق هسته‌ای» در چند نوبت با خودروسازان ایرانی وارد مذاکره شد تا با اجرایی شدن برجام، فعالیت جدید خود را در کشور آغاز کند.

چرا مدیران ایران‌خودرو و سایپا در مراسم عقد تفاهم‌نامه رنو حاضر نبودند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این شرکت که قصد داشت (و دارد) همزمان با دوغول خودروسازی ایران شراکت کند، در جریان مذاکره با ایران‌خودرو و سایپا به اختلافاتی برخورد و در نتیجه روند مذاکرات به کندی و سخت پیش رفت. گویا اختلاف اصلی میان طرفین، به اصرار رنو بر فعالیت مستقل در ایران و همچنین همکاری همزمان با هر دو خودروساز بزرگ کشور، مربوط می‌شد و در این شرایط نه رنو حاضر شد از مواضع خود کوتاه بیاید و نه ایران‌خودرو و سایپا.

    در نهایت اگرچه انتظار می‌رفت طرفین با حل اختلافات، قرارداد جدید و مشترک خود را امضا کنند، اما ناگهان وزارت صنعت،معدن و تجارت و سازمان گسترش، از راه رسیده و معادلات خودروسازان داخلی را تغییر دادند. به‌عبارت بهتر، با توجه به مذاکراتی که میان خودروسازان ایرانی و رنو انجام شد، انتظار این بود که مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با ایدرو حضور داشته باشند. این در حالی است که در زمان امضای تفاهم‌نامه مربوطه، مدیرعامل سایپا در لبنان بود و مدیرعامل ایران‌خودرو نیز در تهران حضور داشت. تفاهم‌نامه‌ای که عصر جمعه میان ایدرو و رنو امضا شد، معنایش حضور مستقل رنو در خودروسازی ایران است و این دقیقا همان اتفاقی است که غول‌های جاده مخصوص راضی به رخ دادنش نبودند. مساله‌ای که احتمالا خودروسازان را آزار می‌دهد، اقدام ناگهانی وزارت صنعت و ایدرو در عقد تفاهم‌نامه با رنو است، چه آنکه آنها به پشتوانه این وزارتخانه، به‌دنبال امتیازگیری از رنویی‌ها بودند.هرچند به‌نظر می‌رسد در نهایت ایران‌خودرو و سایپا نیز با رنو قرارداد خواهند بست، با این حال آنها (خودروسازان داخلی) راهی جز کنار آمدن با فعالیت مستقل رنو در خودروسازی کشور، ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو