فونیکسریمکسبهتام

نفس تنگی شهر با این همه خودرو

عصر خودرو- روزنامه همشهری در شماره یکشنبه ۱۱ مهر در تیتر نخست با اشاره به تردد ۳ میلیون دستگاه خودرو سواری در تهران، نوشت: هر سال ۲۲۰ هزار خودروی نو در تهران پلاک می شوند در حالی که وسایل نقلیه متحرک ۸۰ درصد آلودگی هوا را تولید می کنند.

نفس تنگی شهر با این همه خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، این روزنامه با انتشار عنوان دو بهانه بیجا حالا مانع کسب نیست، نوشت: رأی شورای رقابت به نفع متقاضیان راه اندازی واحدهای نانوایی و مرغداری جدید از مانع تراشی وزارتخانه های صنعت و جهاد کشاورزی، منجر به حذف دو مانع از پیش روی متقاضیان کسب و کار خواهد شد. براساس قانون اصلاح مواد 1، 6 و 7سیاست های کلی اصل 44قانون اساسی مصوب اول تیر ماه 93درصورتی که هر یک از دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی و حتی نهادهای صنفی در صدور مجوز کسب وکار تأخیر یا مانع تراشی کنند، متقاضیان کسب و کار می توانند علیه دستگاه مزاحم به مرکز ملی رقابت شکایت کنند. همچنین درصورتی که دستگاه دولتی، تشکل صنفی و نهادهای ذیربط از ارائه پاسخ قانع کننده و رفع موانع و صدور مجوز کسب و کار خودداری کند، بالاترین مقام اجرایی این دستگاه ها با رأی شورای رقابت جریمه می شود.
    روزنامه همشهری با اشاره به عنوان ایران سوم فوتسال جهان شد، آورد: تیم ملی فوتسال ایران که با نمایش فوق العاده و شکست تیم های بزرگی مانند برزیل به دیدار رده بندی رقابت های جام جهانی راه پیدا کرده بود با پیروزی بر پرتغال برای نخستین بار به مقام سوم جهان رسید. تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی در این دیدار در برابر پرتغال قرار گرفت که محمد کشاورز کاپیتان خود را به خاطر مصدومیت در دیدار برابر روسیه در اختیار نداشت.
    این روزنامه با انتخاب عنوان ادامه پرواز هواپیماهای مهرآباد روی اعصاب مردم، نوشت: اگرچه طبق برنامه روزانه ، نخستین پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران ساعت5:15 و آخرین پرواز هم باید ساعت23:55 انجام بپذیرد اما به خاطر تأخیرها، عملا بسیاری از هواپیما ها خارج از این محدوده زمانی به سمت مقصد خود می پرند. از سوی دیگر، تعداد قابل توجهی هواپیما هم که از دیگر شهرهای کشور به سمت تهران پرواز می کنند، خارج از این محدوده زمانی به روی باند مهرآباد می نشینند. واقعیت آن است که تأخیر در برخی پروازهای روز باعث می شود تا برنامه زمانی دیگر پروازها هم تغییر کند و با تأخیر صورت گیرد. با وجود این، پروازهای بسیاری، شب هنگام صورت می پذیرد و اهالی محله های تهرانسر، اکباتان، هاشمی، استادمعین، مهرآبادجنوبی، شمشیری، شهید دستغیب و دکتر هوشیار از آلودگی صوتی آنها رنج می برند.
    انتخابات؛ گزینه ناگزیر آمریکا در سوریه؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: در حالی که مقام های آمریکا تا چندی پیش بر لزوم برکناری بشار اسد از قدرت در سوریه تاکید داشتند فایل صوتی افشا شده از جلسه محرمانه هفته گذشته جان کری وزیرامور خارجه این کشور نشان از تغییر استراتژی و تاکید این کشور بر لزوم برگزاری انتخابات با حضور اسد دارد.
    این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «تمجید پروفسور سمیعی از قالیباف»، «حمایت جهانگیری از حقوق بگیران نجومی»، «بچه های حسینی»، «نمایش پهپاد بمب افکن صاعقه» و «راه رفتن بر لبه تیغ» را برجسته و در ستون نگاه عنوان «ایران در مواجهه با ترامپ و کلینتون» را به قلم ابراهیم متقی کارشناس مسایل بین الملل منتشر کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو