فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد

۲ پیشنهاد برای کاهش آلودگی هوا

عصر خودرو- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۲ موضوع «تغییر در ساعت شروع مدارس» و «توزیع تعطیلات در طول سال تحصیلی» از پیشنهادات کارگروه برای رفع یا کاهش آلودگی هوا در فصل زمستان است.

۲ پیشنهاد برای کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  در خصوص موضوع تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا در فصل زمستان اظهار داشت: این موضوع از سوی ستاد وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود، اما در یکی از جلسات کارشناسی این بحث شرکت کردم و در جریان برخی موضوعات قرار گرفتم.

    وی افزود: هنوز نگاه رسمی در این زمینه اعلام نشده است و مباحث در گروه‌های کارشناسی مطرح است.

    کمرئی با اشاره به اینکه موضوع جابه‌جایی زمان فعالیت مدارس در این جلسات مطرح بود، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آلودگی هوا و تدابیری که باید در رابطه با ساعات کار آموزشگاه‌ها، ادارات و نظایر آن داشته باشیم، در حال حاضر در حد تحلیل‌های کارشناسی موضوع مطرح است که جابجایی‌هایی در زمان فعالیت مدارس و حتی در خصوص مقاطع تحصیلی و هماهنگی با سایر متغییرهایی که تغییر آنها می‌تواند باعث روان شدن ترافیک شود و احتمالاً در کاهش آلودگی هوا تأثیر دارد، انجام شود.

    مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نتیجه نهایی آن زمانی خواهد بود که به آموزش و پرورش تهران ابلاغ شود و قابلیت اجرا داشته باشد، تصریح کرد: آنچه که در جریان هستم و شاید به قصد تسکین شرایط باشد این است که ساعت‌های مدارس متغییر باشد.

    وی با بیان اینکه 2 موضوع در خصوص مدارس در رفع آلودگی هوا مطرح است، گفت: نخست اعمال روش‌هایی برای اینکه فعالیت آموزشگاه‌ها و تعطیلی آن را در سال تحصیلی توزیع کند که این کار نیازمند اعمال تغییرات در قوانین و مقررات آموزش و پرورش است، بنابراین در این کارگروه به این موضوع پرداخته نشده است.

    وی افزود: دومین موضوع مربوط به تغییر در ساعت شروع مدارس بود که یا زودتر شروع شود و یا دیرتر شروع شود و تداخلی با سایر فعالیت‌های سطح شهر نداشته باشد، ضمن اینکه با توزیع بار ترافیکی از آلودگی هوا هم جلوگیری شود که این نگاه کارشناسان حوزه ترافیک، محیط زیست و راهنمایی و رانندگی را می‌طلبد.

    وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی است که می‌تواند به کمک بیاید و در این زمینه دیدگاه کارشناسی خود را در خصوص شروع فعالیت مدارس اعلام کند.

    کمرئی به برخی موضوعات در خصوص تغییرات ساعت مدارس اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ساعت 7:30 دقیقه صبح فعالیت مدارس شروع می‌شود و با یک نگاه کارشناسی، تغییر این ساعت با توجه به اینکه معلمان از سرویس استفاده می‌کنند و بخشی از دانش‌آموزان، اولیای شاغل دارند و سپردن آنها به مدارس نیازمند هماهنگ شدن این رویه با ساعت اشتغال معلمان است.

    وی با بیان اینکه از نوسان شدید در حوزه فعالیت آموزش و پرورش نگرانی‌هایی داریم، عنوان کرد: اعتقاد داریم با توجه به اینکه 15 درصد مدارس تهران در نوبت عصر فعالیت می‌کنند، شاید شروع دیرهنگام مدارس به مدارس نوبت دوم لطمه وارد کند و به همین دلیل به نظر می‌رسد تغییر سایر متغیرهای تأثیرگذار در ترافیک، مطلوب‌تر است نسبت به آنچه که در خصوص آموزش و پرورش مطرح شده است.

    مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان گفت: در جلسات کارشناسی حضور داشتیم و تصمیم‌گیری در این خصوص به مراجعی برمی‌گردد که رسماً در این خصوص اعمال نظر دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو