فونیکسریمکسبهتام

تاوارز در پاسخ به خبرنگار «عصر خودرو»:

در الگوی جدید، داخلی سازی قوای محرکه هم برنامه ریزی شده است

عصر خودرو- مدیرعامل پژو سیتروئن در نشست خبری مدیران عامل ایران خودرو و این شرکت در پاسخ به پرسش خبرنگار «عصر خودرو» با تأکید بر داخلی سازی قوای محرکه در الگوی جدید قرارداد، گفت: این داخلی سازی کاملا در جریان قرارداد است و تأثیر زیادی در کاهش آسیب های قرارداد خواهد داشت.

در الگوی جدید، داخلی سازی قوای محرکه هم برنامه ریزی شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تاوارز با اشاره به اینکه انتظارات طرف ایرانی این قرارداد بسیار شبیه به کشورهای پیشرفته دنیا استریال تأکید کرد: ما برای برآوردن این توقعات تلاش می کنیم.

    در ادامه مدیرعامل ایران خودرو نیز در خصوص شراکت پژو با خودروسازان داخلی گفت: پژو با سایپا هم مذاکراتی دارد، آینده مشخص خواهد کردکدام شرکت شریک اصلی ایران خودرو خواهد بود. البته ما امیدواریم این شرکت ایکاپ باشد.

    تاوارز نیز در پاسخ به سوالی دیگر گفت: برنامه ما در گام اول تولید محصول جدید در ایران است و همزمان باید توانمندی طرف ایرانی را افزایش دهیم و فرایند کسب تجربه باید در این مسیر طی شود. وی افزود: صادرات وقتی محقق می شود که به استانداردها در کیفیت و قیمت تمام شده برسیم.

    وی در ادامه افزود:  ما برای  توسعه قطعه سازان ایرانی هر تلاشی خواهیم کرد چرا که این امر به سود ماست و هرچه سهم تولید داخل بیشتر باشد به سود ما خواهد بود، اما باید این کار زمان بر و  سختی است.

    مدیرعامل پژو سیتروئن در پاسخ به سوالی در خصوص تولید خودروهای برقی گفت: شکی نیست که برای تولید خودروهای برقی نیز برنامه داریم. پژو ماه آینده خودرو جدیدی را در اروپا عرضه خواهدکرد  و در ایران هم از همان پلت فرم استفاده خواهیم کرد. ما در خودروهای برقی پیشرفت زیادی داشتیم و اگر درخواست باشد حتما در این باره وارد کار خواهیم شد.

    در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت غرامت، تاوارز با اشاره به توافقات صورت گرفته، افزود: توافقاتی برای رقم زدن همکاری بهتر در آینده صورت گرفته است اما باید در نظر داشته باشیم که در تحریم ها پژو نیز قربانی بوده است و در آن زمان مشکل مالی شدیدی داشتیم و مجبور شدیم به تحریم ها احترام بگذاریم. ما اختلافات را کنار گذاشته ایم و اولویتمان ساخت آینده بهتر است.

    یکه زارع نیز با توضیح اینکه داخلی سازی در سال اول به 40 درصد گفت: سه سال بعد این میزان به 70درصد خواهد رسید. وی افزود: در این قرارداد دو تأمین کننده و 60 قطعه ساز معتبر با ایکاپ همکاری دارند.

    تاوارز نیز در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا ایران را هاب صادراتی می دانند، گفت: به دلیل همکاری های گذشته کشور ایران تبدیل به هاب صادراتی شده است. وی افزود: اینکه اینجا نشسته ایم یعنی با دنیا و آمریکایی ها صحبت هایمان را کرده ایم و برای همکاری ای برد برد در ایران هستیم. برای این کار با همه شرکای جهانی راحتیم و همه گام ها را برداشته ایم.

    یکه زارع با اشاره به اینکه خودروهایی که در قرارداد آمده همه جدید هستند، گفت:  به عنوان مثال خودرو 2008 که قرار است اسفند ماه تولید شود تازه یک ماه دیگر در پژو خط تولیدش راه اندازی خواهد شد. اما برای خودرو های برقی ابتدا باید زیرساخت ها آماده شود و تکلیف یارانه دولتی هم باید روشن شود.

    در ادامه تاوارز با اشاره به رشد تقاضا برای خودروهای ارزان قیمت گفت: ما برای رسیدن به این هدف برنامه داریم و از تولید خودروهای با کیفیت نسل قبل  استفاده خواهیم کرد.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پژو نیز مانند رنو در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد یا خیر، افزود: برنامه ای برای این کار نداریم اما  از هر نوع همکاری برد بردی استقبال می کنیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو