فونیکسریمکسبهتام

سرمایه‌گذاری مشترک ب ام و و تویوتا برای تولید خودروهای خودران

عصر خودرو- دو شرکت خودروسازی بی ام و و تویوتا با همکاری موسسه بیمه گر Allianz به طور مشترک در یک شرکت نوپای مستقر در دره سیلیکون به نام Nauto سرمایه گذاری می کنند.

سرمایه‌گذاری مشترک ب ام و و تویوتا برای تولید خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، Nauto در زمینه تولید دوربین و سیستم های هوش مصنوعی قابل استفاده در خودروها فعال است. با استفاده از این سیستم ها رفتار راننده قابل درک و بررسی است و بر این مبنا می توان هشدارهای لازم را به وی ارائه کرد.

    استفان هک مدیر Nauto می گوید قرار است فناوری ابداعی این شرکت برای جمع آوری داده های خودروهای مختلف به طور ناشناس به کار گرفته شود و از این طریق عادات رانندگان، مشکلات متداول در زمینه رانندگی، چالش های ترافیکی و غیره شناسایی شود و در نهایت استراتژی های مناسب برای ساخت خودروهای خودران به دست آید.

    سرمایه گذاری این چنینی نشانگر تغییر جدی در روندهای صنعت خودرو در جهان است و نشان می دهد تولید خودروهای بدون نیاز به راننده به طور جدی در دستور کار دهها مجموعه خودروساز قرار گرفته و با تضمین امنیت و ارتقای سیستم های هوشمند خودروهای یاد شده شاهد آماده شدن زمینه های استفاده از این خودروها خواهیم بود.

    جزییات مالی قرارداد طرفین فاش نشده ولی قرار است هر یک از این سه شرکت بخشی از سهام Nauto را خریداری کنند. قرار است شرکت خودروساز سومی نیز در این زمینه سرمایه گذاری کند، اما نام این شرکت افشا نشده است.

    سیستم فعلی طراحی شده Nauto که 400 دلار قیمت دارد و به شیشه جلوی اتومبیل متصل می شود، متشکل از یک دوربین کوچک و یک سیستم بصری رایانه ای است که با استفاده از هوش مصنوعی خود قادر به جمع آوری و پردازش داده است. این سیستم رفتارهایی مانند خوردن و آشامیدن، پیامک زدن و برخی رفتارهای پرخطر دیگر را شناسایی می کند تا شرکت های بیمه گر را در ارزیابی دقیق ریسک بیمه هر خودرو یاری دهد و مانع از وارد شدن خسارت به آنها گردد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو