فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

سایپا در یک سال اخیر موفق عمل کرده است

عصر خودرو- دکتر عارف گفت: شرکت سایپا در یک سال اخیر وضعیت خوبی داشته و موفق عمل کرده است و امیدواریم که این روند مثبت و رو به رشد ادامه یابد.

سایپا در یک سال اخیر موفق عمل کرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، دکتر محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم سوگواری سالار شهیدان در باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا گفت: صنعت خودروسازی وضعیت خوبی دارد و سایپا یکی از بخش های مهم در تولید خودرو است که در یک سال اخیر وضعیت خوبی داشته و موفق عمل کرده است و از تلاش های همه دست اندرکاران صنعت خودرو و مجموعه سایپا صمیمانه تشکر می کنم.

    عارف تاکید کرد: در دولت اصلاحات چندبار با نگاه حمایت از تولید خودرو در داخل به خودروسازان فرصت دادیم چرا که صنعت خودرو می تواند اشتغالزایی بالایی داشته باشد، لیکن هنوز تا مرحله ای که بتوانیم در سطح جهانی رقابت کنیم و نگاه ها به سمت تولید داخل باشد، فاصله داریم که امیدواریم با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو به جایگاه شایسته ای دست یابیم.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو یک صنعت 50 ساله در کشور است و انتظار این بود با توجه به پتانسیل مهندسی در کشور، در صنعت خودرو حرفی برای گفتن داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: باید از برخی کشورها در صنعت خودرو جلو می افتادیم و این پتانسیل را داریم که با استفاده از نیروهای متخصص و کاردان داخلی، صنعت خودرو را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

    عارف درخصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی سیاست های خیلی روشن و با جهت گیری های ارزشمند است که در همه زمینه ها اولویت جهت گیری ها را بر تولید داخل قرار داده است و برای اینکه به رشد پایداری برسیم، نگاه مان باید به تولیدات داخلی باشد و در عین حال ارتباط با دنیا برای استفاده از فن آوری های روز و بومی سازی فن آوری ها، جزء راهبردهایی است که در سیاست های اقتصاد مقاومتی دیده شده است.

    وی افزود: امیدواریم با اجرایی شدن همه بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پویا و با رشد بالا و تاثیرگذار نه تنها در داخل بلکه در منطقه داشته باشیم.

    نماینده مردم تهران گفت: منطقه بازار خوبی دارد و ما با نگاه به داخل و درون زایی اقتصاد می توانیم در بازار منطقه هم حضور پیدا کنیم و البته باید در حوزه صنعت دقت شود که بهره وری و کیفیت آن بالاتر رود.

    وی تاکید کرد: یکی از مشکلات در صنعت، بهره وری آن است و به همین دلیل نمی توانیم با صنایع مشابه در کشورهای دیگر رقابت کنیم و به طور طبیعی باید اولویت بهره وری دنبال شود که امیدواریم در برنامه ششم توسعه افزایش بهره وری عملیاتی شود تا بتوانیم در فضای خوب و صمیمی با کشورهای دیگر در یک بازار رقابتی موفق شویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو