فونیکسریمکسبهتام

سخنان معظمی مبهم است، کره ای ها حضور فعال در ایران داشته و دارند

عصر خودرو- کمتر از ۱۰ روز از قراداد ایدرو( سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) با رنو که در حاشیه نمایشگاه پاریس منعقد شد می گذرد اما طی این مدت انتقادات بسیاری نسبت به این قرارداد مطرح شده و قرار است که نعمت زاده برای پاسخ به برخی انتقادات در مجلس حاضر شود، اما فارغ از اینکه آیا انتقادات مطرح شده نسبت به این قرارداد وارد است یا خیر، رییس سازمان گسترش درآخرین اظهارات خود درباره قرارداد با رنو، گفته که محدودیتی برای قرارداد با خودروسازان خارجی برای داخلی ها وجود ندارد اما کره ای ها با ما قرارداد نبستند.

سخنان معظمی مبهم است، کره ای ها حضور فعال در ایران داشته و دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، این اظهارات منصور معظمی در حالی مطرح شده که حدود یک ماه گذشته مدیرعامل سایپا در حاشیه عرضه چانگان 35 CS گفته بود که مذاکرات با کیا با حضور وزیر صنعت به زودی آغاز خواهد شد.
    از سوی دیگر مذاکرات یکی از خودروسازان بخش خصوصی نیز با هیوندای نیز در جریان بود و پیش تر نیز محصولات این شرکت در ایران تولید می شد.
    در این باره فربد زاوه؛ کارشناس صنعت خودرو، با بیان اینکه این اظهارات مدیرعامل ایدرو برای من هم عجیب است، از آغاز همکاری هیوندای با کرمان موتور خبر داد و گفت:کمتر از یک هفته از قرارداد کرمان موتور با هیوندای می گذرد و بنا شده دو خودروی 10i و 20i در کرمان موتور تولید شوند.
    وی همچنین با اشاره به اینکه سراتو نیز از گذشته در سایپا تولید می شد، تصریح کرد:ظاهرا مذاکرات جدیدی برای همکاری جدید بین کیا و سایپا در جریان است.
    این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه پنج خودروساز اصلی سامسونگ موتورز، دوو ، هیوندای، کیا و سانگ یانگ در کره فعالند، ادامه داد:اکنون کیا و هیوندای با خودروسازان ما کار می کنند و مشخص نیست منظور مدیرعامل ایدرو از اینکه اعلام کردند کره با ما کار نکرده چیست.
    زاوه در ادامه با اشاره به اینکه هیوندای سابقه  تولید آوانته و ورنا را در ایران دارد، تاکید کرد:کیا نیز تولید خود در ایران را با پراید آغاز کرد و بعدها این همکاری در مورد ریو نیز مشاهده شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو