فونیکسریمکسبهتام

مذاکرات تویوتا و سوزوکی برای طراحی مشترک خودروهای خودران

عصر خودرو- تویوتا موتور مذاکرات با سوزوکی موتور برای همکاری مشترک به منظور طراحی خودروهای خودران و ارزان قیمت را افشا کرد.

مذاکرات تویوتا و سوزوکی برای طراحی مشترک خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، خودروسازان در برابر چالش‌هایی مانند مقررات آلایندگی سخت گیرانه‌تری که برتری موتورهای بنزینی را در معرض تهدید قرار داده است و همچنین در مواجهه با رقابت شرکتهای فناوری در عرصه تولید خودرو، شراکت در طراحی فناوریهای جدید را گزینه بهتری برای بقا در برابر تغییرات غیرمنتظره می بینند.

    آکیو تویودا، رییس تویوتا اظهار کرده است در فعالیتهای تحقیقات و توسعه که یک شرکت می تواند انجام دهد محدودیتهایی وجود دارد. در حالیکه تویوتا به خودروهای آینده چشم دوخته است اما باید راهی برای فروش بیشتر خودروها بویژه در بازارهای نوظهوری مانند هند پیدا کند.

    رییس تویوتا ابراز امیدواری کرد از تجارب سوزوکی در این زمینه استفاده کند. تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان از نظر حجم فروش است، تلاش می کند با کندی رشد فروش در بازارهای بزرگ و قوی شدن ارزش ین که سود این شرکت را ضعیف کرده است، مقابله کند.

    سوزوکی بیش از 40 درصد سهم در بازار هند دارد که یکی از معدود بازارهای خودرو با نرخ رشد بالا به شمار می رود اما فروش خودروهایی با حاشیه سود اندک، پول زیادی برای سرمایه گذاریهای فناوری باقی نمی گذارد.

    اوسامو سوزوکی، رییس هیات مدیره سوزوکی اظهار کرده است اگر این شرکت تنها به فناوری کنونی متمرکز شود، آینده مبهمی پیش رو خواهد داشت.

    مدیران تویوتا و سوزوکی اظهار کرده اند هنوز زود است درباره اینکه شراکتشان شامل تبادل سهام شرکتهایشان خواهد بود اظهارنظر کنند.

    با اینهمه رییس تویوتا خاطرنشان کرده این شرکتها به دلیل نگرانی از قانون ضدانحصارطلبی در ژاپن، با احتیاط پیش می روند.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، در میان شرکتهای غیرژاپنی، ب ام و آلمان با تویوتا در طراحی خودروهای برقی همکاری دارد.

    تویوتا یکی از پیشگامان در عرصه فناوریهای سوختی برای خودروها بوده و در سیستمهای رایانه ای که به خودروها امکان می دهند اعمالی مانند تغییر لاین و ترمز را به صورت اتوماتیک انجام دهند، سرمایه گذاری هنگفتی داشته است.

    رییس تویوتا امیدوار است همکاری با سوزوکی کمک کند شرکتش در همکاری با سایرین بهتر ظاهر شود به خصوص که این دو شرکت فرهنگ سازمانی مشابهی دارند.

    سوزوکی بیش از دو میلیون خودرو در سال فروش دارد در حالیکه تویوتا بیش از 10 میلیون خودرو می فروشد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو