فونیکسریمکسبهتام

نوستالژی اتوبوسی

عصر خودرو- قبل از پیدایش اتوبوس‌هایی به شکل امروزی آن که یک کابین بزرگ با انبوهی از صندلی باشد، تفکری وجود داشت که در آن یک کابین بزرگ پر از صندلی در پشت یک کشنده قرار می‌گرفت و اتوبوس‌ها در آن زمان به این شکل بودند.

نوستالژی اتوبوسی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این کار منجر به کاهش قیمت تمام شده می‌شد و اگر کشنده نیز به مشکلاتی حین کار برخورد می‌کرد، به مقصد رساندن مسافران به مشکلات بزرگ تری ختم نمی شد. اما ابعاد نامتناسب، کاهش اندازه و افزایش راندمان،  عدم ارتباط مستقیم مسافران با راننده و از طرفی نیاز به افزایش ایمنی و رفاه مسافران باعث شد تا اتوبوس‌ها خیلی سریع به شکل امروزی خود درآیند. در شکل قبلی اتوبوس‌ها، شاگرد در بخش مسافران قرار می‌گرفته ‌و مسئول سوار و پیاده کردن مسافران بوده است.
    عکسی که این روز‌ها در اینترنت در حال پخش و گسترش است، یکی از همین اتوبوس‌های اولیه را نشان می‌دهد که گفته می‌شود اتوبوسی اولیه در آبادان قدیم بوده است. این اتوبوس‌ها برای رساندن کارگران شرکت نفت به سر کار تهیه شده بودند و در واقع شرکت نفت در آن زمان در شهر‌هایی که دارای چاه نفت و پالایشگاه بودند، حکم همه کاره شهر را از نظر ارائه خدمات داشتند چرا که محوریت اینگونه شهر‌ها بر پایه نفت و فعالیت‌های نفتی آنها بود!. این اتوبوس‌ها اغلب از ساخته‌های لیلاند، اینترنشنال و داج بودند که لیلاند در آن روزگاران سهم بسیار بالایی در خودرو‌های سنگین کشورمان داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط