فونیکسریمکسبهتام

۵ مدل مفهومی برتر فولکس‌واگن (+عکس)

عصر خودرو- مدل اسپورت XL بر اساس مدل پایه XL۱ به عنوان یکی از کم‌ مصرف‌ترین اتومبیل‌های تمام دوران ساخته شد.

۵ مدل مفهومی برتر فولکس‌واگن (+عکس)
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، اکثر خودروهای مفهومی هرگز به مرحله تولید نمی‌رسند، اما این مدل‌ها پیش‌نمایش و زبان طراحی خودروهای یک واحد خودروسازی در آینده به شمار می‌آیند و در مواردی می‌توانند روند صنعتی را تغییر دهند. این خودروها زبان آینده طراحی و فناوری خودروسازان محسوب می‌شوند.

     به عنوان یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین جریان‌های خودروسازی در جهان مدل‌های مفهومی فولکس‌واگن، معمولا کمی محافظه‌کارانه‌تر از دیگر از خودروسازی‌ها ساخته می‌شوند اما این خودروها کسل کننده نیستند. در طول سال‌ها فولکس‌واگن مدل‌های مفهومی منحصربه‌فرد و خیره‌کننده‌ای را خلق کرده است.

    به نظر می‌رسد فولکس‌واگن در سال‌های اخیر روی ساخت کراس‌اوورها و SUV ها تمرکز کرده است. اما تمرکز این خودروسازی روی این مدل‌ها چیزی بیشتر از ساخت یک شاسی‌بلند معمولی است. برای کسب اعتبار دوباره پس از رسوایی بزرگ دیزلی این خودروسازی تلاش دارد تا تصویر به جا مانده از خود را با تمرکز بر ساخت مدل‌های الکتریکی و هیبریدی اصلاح کند. با این وجود مدل‌های جذاب، زیبا و اسپورتی از این خودروسازی در سال‌های قبل به جا مانده که اینک به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

    مدل مفهومی I.D

    آخرین مدل مفهومی فولکس واگن که در نمایشگاه خودرویی پاریس به نمایش درآمد. این مدل مفهومی بی‌شک یکی از مهم‌ترین و جنجالی‌ترین اتومبیل‌های ساخته شده در تاریخ این خودروسازی است. اگرچه فولکس‌واگن گلف E را برای خط تولید آماده می‌کند، اما I.D نماینده زبان نسل جدید الکتریکی با کیت‌های ماژولار در این خودروسازی است. فولکس‌واگن قصد دارد ناوگانی از خودروهای الکتریکی‌ را وارد بازار کند و انتظار می‌رود I.D نیز تا سال 2020 به فروش برسد. موتورهای الکتریکی این خودرو حدود 168 اسب بخار قدرت دارند و می‌توانند با یک بار شارژ 400 تا 600 کیلومتر را بپیماید.

    مدل مفهومی اسپورتXL
     

    برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی 2014 به نمایش درآمد. فولکس از موتور دو سیلندر V شکل اسپورت دوکاتی برای خودروی بسیار کم‌مصرف و مدرن سری XL بهره گرفت. مدل اسپورت XL بر اساس مدل پایه XL1به عنوان یکی از کم‌ مصرف‌ترین اتومبیل‌های تمام دوران ساخته شد. این مدل تمام ویژگی‌های یک ابرخودروی لوکس و اسپورت را دارا است که بنزین را جرعه جرعه مصرف می‌کند. این خودرو با قدرت 197 اسب‌بخار که از موتورهای دوکاتی ایجاد می‌شود، با بیشینه سرعت 270 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این خودرو در 5.7 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر می‌رسد.
    اکثر بدنه این خودرو از پنل‌های فیبر کربنی ساخته شده و درهای بال مانند نمای اسپورت‌تری به آن می‌بخشند.

    گلف اسپورت GTE

    برای اولین بار در سال 2015 در نمایشگاه خودرویی لوس‌آنجلس به نمایش درآمد. در زیر کاپوت این خودروی اسپورت هاچ‌بک فولکس‌واگن به صورت پیش فرض یک پیشرانه محرک هیبریدی قرار گرفته که از دو موتور الکتریکی و یک پیشرانه درون سوز 1.6 لیتری TSI تشکیل شده که موتور درون سوز 1.6 لیتری به لطف سوخت‌های قدرتمند فسیلی حداکثر 300 اسب بخار قدرت و نهایتا 400 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. دو موتور الکتریکی هم در مجموع حدود 110 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. قسمت عمده‌ی بدنه‌ی گلف GTE اسپرت فیبر کربنی است و آئرودینامیک این کانسپت کاملاً مثل خودروهای مسابقه‌ای است.

    سینکرو W12

    شاید تعجب کنید که بوگاتی ویرون بر اساس این مدل فولکس‌واگن ساخته شده است. این مدل برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی توکیو در سال 1997 به نمایش درآمد. این خودرو از یک موتور 5.6 لیتری 400 اسب بخاری بهره می‌‌برد و توسط ایتال دیزاین ساخته شده است.

    گرن توریسمو سوپر اسپورت GTI

    این خودرو پلت فرمی ویژه برای طراحی جدید توریسمو به شمار می‌آید. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ورتهرسی اتریش به نمایش درآمد. این مدل از یک موتور 3 لیتری توربوی 2 قلو با503 اسب بخار بهره می‌برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم