فونیکسریمکسبهتام

موزه کم نظیر خودرو درلبنان با پیام سلامتی

عصر خودرو- « نبیل کرم» قهرمان رالی لبنان درطول ۲۵ سال یک موزه کم نظیرمتشکل از ۳۵ هزار نمونه کوچک خودروهای ساخته شده در جهان با هدف تاکید بر« سلامتی و ایمنی» برپا کرده و تاکنون سه بار نام او در کتاب رکوردهای «گینس» ثبت شده است.

موزه کم نظیر خودرو درلبنان با پیام سلامتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، در این موزه که هریک از اشیای آن داستان و حکایت هایی دارد، مراحلی از تاریخ لبنان و جهان نهفته است و ماکت های کوچک و متوسط در آن ذهن انسان را به فضاهایی از جنگ جهانی اول و دوم و جنگ 33 روزه دشمن صهیونیستی علیه لبنان و پیروزی اسطوره ای مقاومت منتقل می کند.
    در این موزه همچنین نمونه های کوچک از انواع هواپیماها، فرودگاه ها، کشتی ها، کارخانه های معروف اتومبیل سازی، ادوات نظامی، ناوهای جنگی و انواع موتورسیکلت ها به نمایش گذاشته شده است.
    با روحیه ورزشکاری و لطف لبنانی، قهرمان رالی این کشور در موزه بی نظیرش در جاده بیروت و طرابلس به استقبال ما آمد، موزه ای که بیشترین نمونه از انواع مدل های خودرو ساخته شده درجهان را در مساحتی به بزرگی 1500 متر در خود جای داده است.
    کسانی که به دیدن موزه قهرمان رالی لبنان می آیند از بزرگی و عظمت آنچه که مقابلشان قرار می گیرد شگفت زده می شوند.
    این موزه فقط به دنیای اتومبیل منحصر نمی شود بلکه تجسمی از حافظه و تاریخ است و بازدید کنندگان را به دنیای وسیع خیال می کشد، حتی دوربین در حیرت می ماند چطور و از کجا شروع کند تا این صحنه مهندسی شده و نتیجه 25 سال تلاش ، صبر و استقامت را به تصویر بکشد.
    در جریان بازدید اختصاصی خبرنگاران ایرنا از موزه و دیدار با قهرمان رالی لبنان، به تک تک سالن های موزه سر زدیم و با هر قدمی که برمی داشتیم نشانه های شگفتی و تعجب بیشتر در چهره ما ظاهر می شد.
    در 12 سالن این موزه، دنیای اتومبیل ، هواپیما ، کشتی ، موتورسیکلت ، ادوات نظامی و ماکت کارخانه های خودرو سازی و حتی مجسه قهرمانان رالی جهان خلاصه شده است.
    یک سالن نیز به اتومبیل های قدیمی و کلاسیک اختصاص یافته که برادرش رونی از آنها نگهداری می کند و در بین آنها، خودروی متعلق به یکی از روسای جمهوری سابق نیجریه قرار دارد.
    به گشت و گذار خود در موزه ادامه می دهیم و با ورود به هر اتاق احساس می کنیم که زمان را درنوردیده و 25 سال و شاید هم بیشتر و یا کمتر به عقب برگشته ایم.
    25 سال آکنده از خوشی ها و تلخی هایی که موزه کرم همه آنها را در خود جمع کرده است.
    این موزه اگرچه اختصاص به جهان اتومبیل و مسابقات آن دارد و از تجربه های قهرمان رالی لبنان حکایت می کند، اما در دل این موزه مراحلی از تاریخ لبنان و جهان نهفته است و ماکت های کوچک و متوسط آن ذهن انسان را به فضاهایی از جنگ جهانی اول و دوم و جنگ 33 روزه لبنان و پیروزی اسطوره ای مقاومت درمقابل دشمن صهیونیستی منتقل می کند.
    در آخرین سالن موزه، ناگهان با یک ماکت بزرگ از شهر بایرن آلمان مواجه می شویم.
    نبیل کرم بیش از پنج ماه بر روی این ماکت کار کرده تا بزرگترین و نادرترین ماکت از یک شهر صنعتی را بسازد، همه چیز در این شهر ماکتی از کارخانه ها گرفته تا تونل ها ، فرودگاه ها ، خطوط راه آهن و حتی تله کابین با برق کار می کند و یک شهر زنده را در مقابل دیدگان شما قرار می دهد.
    به بازدید در موزه ادامه می دهیم. هیچ مارک و مدل اتومبیل و هواپیما و حتی کشتی و ناو و ... به ذهن نمی رسد مگر اینکه نمونه کوچک آن در قفسه های موزه قرار داده شده است.
    از جمله این هواپیماها می توان به سوخوی روسی و هواپیماهای جدید چینی و میراژ فرانسوی و نیز هواپیماهای آمریکایی و انواع تانک ها و موتورسیکلت ها اشاره کرد.
    نبیل کرم که ارتباطش با کارخانه های سازندگان خودرو ، هواپیما ، کشتی و ... قطع نمی شود، می گوید که دانش آموزان زیادی از مدارس جنوب لبنان از موزه بازدید وهیات هایی هم از ایران از آن دیدن کرده اند.
    با این وجود قهرمان رالی لبنان اشاره کرد که تاکنون به ایران نرفته اما امیدوار است شرایط ایجاد شد تا بزودی و شاید هم به همراه دوستش «سلیم جریصاتی» از وزیران سابق دولت لبنان و عضو حزب جریان آزاد ملی به ایران سفر کند.
    وی تاکید کرد که این موزه در خارج بیشتر از داخل لبنان شهرت دارد، موزه ای با حدود 35 هزار نمونه کوچک خودرو که سه بار رکورد دار گینس شده شده است و به دنبال دستیابی به چهارمین رکود است.
    قهرمان رالی لبنان در 16 نوامبر (ماه آینده میلادی) برای چندمین بار از سوی مجله گینس مورد تجلیل قرار می گیرد و تمبر ویژه ای درباره اتومبیل های موزه او بری سال آینده میلادی منتشر خواهد شد.
    با همه اینها، جهان رالی و اتومبیل تنها چیزی نیست که فکر نبیل کرم را به خود مشغول کرده است، اوعلاوه بر اینکه رکوردهای زیادی برای لبنان کسب و از جمله 9 بار عنوان قهرمانی رالی لبنان را از آن خود کرده است به مسائل اجتماعی و سیاسی نیز اهتمام ویژه دارد.
    نبیل کرم از دوستان نزدیک ژنرال «میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح به شمار می آید و مسئولیت شهرداری منطقه الرابیه محل زندگی ژنرال هم را برعهده گرفته است.
    وی که در زمینه سیاست نظر خاص خود را دارد و اساسا با جنگ مخالف است، می گوید: از جنگ ها خسته شده ایم، هیچ کس بین ما نیست که جنگ را تجربه نکرده باشد، جنگ پنجاه سال عمرم را از من گرفت، مردم لبنان به دنبال جنگ نیستند، ما همه به آرامش و صلح می اندیشیم.
    نبیل کرم علاوه بر تاکید بر ضرورت انتخاب رئیس جمهوری لبنان، به سیاست های منطقه ای و بین المللی نیز اهتمام دارد و ابراز امیدواری می کند که جنگ در سوریه بزودی پایان یابد.
    وی از علاقه اش به « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت و افزود: مرد محکم و صادقی است و به حرفی که می زند عمل می کند، مثل آمریکایی ها نیست که به هیچ عنوان نشود با آنها کنار آمد.
    شغل اصلی قهرمان رالی لبنان و صاحب این موزه شگفت انگیز واردات انواع چوب از کشورهایی مانند روسیه است.
    « اسرائیل دشمن همه ما است»، عبارتی بود که نبیل کرم بارها تاکید کرد و گفت: همه ما ضد اسرائیل هستیم ، رژیم صهیونیستی بزرگترین دشمن منطقه به شمار می آید و مسلمان و مسیحی را تحمل نمی کند و اساس کارش بر « سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن» بنا شده است ، ببینید با فلسطینی ها چه کرده اند!
    قهرمان رالی لبنان برخی مقامات عرب را که در مراسم تشییع جنازه «شیمون پرز» قاتل قانا و رئیس سابق رژیم صهیونیستی شرکت کردند، به باد انتقاد گرفت.
    وی خاطرنشان کرد:در جنگ 33 روزه سال 2006 علیه لبنان به پیروزی ایمان داشتم و مطمئن بودم اسرائیل شکست خواهد خورد و این را از همان روزهای اول جنگ به دوستانم گفته بودم، چون مردم لبنان از اسرائیل متنفرند.
    نبیل کرم افزود: اسرائیل به جای رودرو شدن با ارتش و مقاومت لبنان مانند ترسوها به شهرها و زیربناها حمله می کرد.
    وی با افتخار عنوان می کند که کار ترمیم پلی در نزدیک منطقه جونیه لبنان را که توسط اسرائیل ویران شده بود ، برعهده داشته است.
    قهرمان رالی لبنان درباره تکفیری ها و تروریست های داعشی و غیر داعشی گفت: در لبنان نانی برای تروریست های تکفیری گرم نخواهد شد و هیچ کس آنها را نمی خواهد.
    نبیل کرم تاکید کرد: باور دارم که رژیم صهیونیستی پشت سر داعش است و آن را اداره می کند چون نفعش برای آن است، صهیونیست ها بدست داعش و امثال آن سوریه و عراق را ویران کرده اند تا خودشان راحت باشند.
    وی خاطرنشان کرد: داعش در لبنان هیچ کاری نمی تواند بکند و همه ما با آن مبارزه خواهیم کرد هرچند اسرائیل فقط به دنبال جنگ افروزی در جهان عرب و اسلام است تا خود در امن و امان بسر ببرد.
    قهرمان رالی لبنان هدف خود را از برپایی موزه اتومبیل که از 25 سال پیش به عنوان یک سرگرمی شروع کرده است، ترویج فرهنگ ایمنی و سلامتی برای جلوگیری از حوادث رانندگی عنوان کرد و احتمال داد که تعداد سالن های این موزه تا پیش از انتشار تمبر بزرگداشت موزه به 14 سالن افزایش پیدا کند.
    نبیل کرم در پایان تاکید کرد:می خواهم فرزندان من و بقیه کودکان در دنیا در سلامتی ، امنیت و ایمنی زندگی کنند، رانندگی خودرو به معنی بی نظمی نیست، باید در رانندگی دقت و حوصله داشت، باید آموزش ها بیشتر شود و همه قوانین را رعایت کنند و کارخانه ها هم در ساخت خودروها سلامتی و ایمنی را اصل قرار دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو