فونیکسریمکسبهتام

نعمت زاده امروز در مورد قرارداد رنو به مجلس پاسخ می دهد

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون صنایع مجلس از حضور وزیر صنعت در جلسه امروز این کمیسیون برای توضیح در مورد قرارداد رنو خبرداد.

نعمت زاده امروز در مورد قرارداد رنو به مجلس پاسخ می دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، حمید رضا فولادگر با اشاره به اینکه وزیر صنعت امروز برای توضیح در مورد قراردادهای خارجی به ویژه رنو در کمیسیون صنایع حاضر خواهد شد، اظهارداشت: سهم 60 درصدی رنو در قرارداد با ایدرو و چگونگی انتقال تکنولوژی یکی از سوالات اساسی نمایندگان است که قرارشده وزیر صنعت در این رابطه توضیحات لازم را مطرح کند.

    وی با بیان اینکه حضور ایدرو در این قرارداد خلاف اصل 44 قانونی اساسی است، افزود: باید کمیسیون صنایع را در جریان قراردادهای جدید خودرویی قرار گیرد.

    به گزارش تسنیم، براساس قرارداد جدید رنو و ایدرو این شرکت فرانسوی توانست سهم 60 درصدی قرارداد را آن خود کند و از طرف دیگر ایدرو به عنوان نماینده صنعت خودروی کشور سایت "بن رو" را به عنوان آورده خود در اختیار رنو قرارمی‌دهد.  قرار شده "سیمبل و داستر" دو خودرویی باشند که در قالب این همکاری مشترک از سال 2018 در سایت بن رو تولید شوند.

    این قرارداد جدید در دو فاز پیش بینی شده به نحوی که در فاز اول تولید 150 هزار خودرو در سال و در فاز دوم 300 هزار خودرو تولید می‌شود. در مجموع با احتساب قراردادهای قبلی مانند ال 90 و ساندرو حجم تولید این شرکت در ایران به 500 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم