فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۷۹۷»

مردم ۳۰میلیارد دلار از آلودگی هوا زیان می‌بینند

عصر خودرو- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه لایحه هوای پاک به تولید، اشتغال و سلامت کمک خواهد کرد، گفت: این لایحه مشکل جدی برای صنعت ایجاد نمی‌کند.

مردم ۳۰میلیارد دلار از آلودگی هوا زیان می‌بینند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با حضور در نشست علنی امروز چهارشنبه پارلمان در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا خواستار رأی مثبت وکلای ملت به این لایحه شد.

    وی با بیان اینکه آلودگی هوا همه مردم ایران را تحت تأثیر قرار داده است، تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بخش عمده جمعیت‌مان چه به دلایل طبیعی و چه به دلایل صنعتی در معرض آلودگی هوا هستند. البته برخی روستاها به ریزگردها به آنها نفوذ نکرده و فعالیت‌های صنعتی نیز در کنار آنها نیست از هوای سالم بهره می‌برند.

    رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا از طرف دولت و با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی تهیه شده است، اظهار داشت: ما قوانینی درباره آلودگی هوا داشتیم اما این قوانین امروز باید روزآمد شوند.

    «ما پس از آنکه سال گذشته مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی را ابلاغ کردند به موضوع آلودگی هوا حساس‌تر شدیم زیرا بند اول این سیاست‌ها به آلودگی هوا اختصاص داشت.»

    ابتکار لایحه هوای پاک را روزآمد و فراگیر توصیف کرد و از همین رو خواستار رأی مثبت نمایندگان مجلس به این لایحه شد.

    رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تأکید بر اینکه تصویب لایحه هوای پاک تأثیرات گسترده‌ای در داخل کشور دارد اظهار داشت: این لایحه پیامی نیز به جامعه جهانی درباره اهمیت دادن به جامعه جهانی خواهد داد.

    ابتکار افزود: طبق گزارشی که پیشتر تهیه شده مردم 9 میلیارد دلار از آلودگی هوا زیان می‌بینند که این رقم امروز حدود 30 میلیارد دلار است.

    ابتکار با بیان اینکه ما 9 برابر دنیا انرژی مصرف می‌کنیم، تصریح کرد: استفاده از این انرژی‌ها گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند و این لایحه به جلوگیری از مصرف و تولید گاز گلخانه‌ای کمک خواهد کرد.

    «لایحه هوای پاک یک بعدش اقتصادی است و ابعاد دیگری نیز دارد؛ این لایحه در راستای اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین شده است.»

    وی با تأکید بر اینکه لایحه هوای پاک مشکلی برای صنعت ایجاد نخواهد کرد، اظهار داشت: این لایحه به تولید، اشتغال و سلامت کمک خواهد کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو