فونیکسریمکسبهتام

۱۸ هزار تاکسی مردود شدند

غیبت ۱۷ هزار تاکسی برای اخذ معاینه فنی

عصر خودرو- معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از مردود شدن ۱۸ هزار تاکسی در تست‌های معاینه فنی خبر داد.

غیبت ۱۷ هزار تاکسی برای اخذ معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مهدی ابراهیمی معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران ظهر امروز در حاشیه مراسم انجام تست معاینه فنی برای تاکسی‌های پایتخت با بیان اینکه تاکسی‌های تهران به سه دسته تقسیم می‌شوند، گفت: بر اساس قانون، سن برخی تاکسی‌ها کمتر از پنج سال است و انجام معاینه فنی شامل حال آنها نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه 50 هزار دستگاه تاکسی در تهران عمر بین 5 تا 10 سال دارند که باید برای دریافت معاینه فنی حتما به مراکز مراجعه کنند، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی برای تشویق آنها، 50 درصد هزینه معاینه فنی را تقبل کرده و آنها موظف هستند هر شش ماه یک بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

    وی با بیان اینکه 14 هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد که عمر بالای 10 سال دارند گفت: این تاکسی‌های فرسوده نه تنها یارانه معاینه فنی شامل حال آنها نمی‌شود بلکه باید نسبت به نوسازی تاکسی‌هایشان هر چه زودتر اقدام کنند.

    ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر 14 هزار تاکسی فرسوده در نوبت نوسازی ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: امروز خبر خوبی به دست ما رسید که 7000 تاکسی تا کنون نوسازی شده‌اند که امیدوارم این روند نوسازی تا پایان سال تکمیل شود و مابقی خودروها نیز نو شوند.

    وی با بیان اینکه 57 هزار تاکسی (50 هزار تاکسی دارای بیش از عمر پنج سال به علاوه 7000 تاکسی که در نوبت نوسازی هستند) مشمول انجام تست‌های معاینه فنی هستند، گفت: از این تعداد تا آخر مهرماه 40 هزار دستگاه به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که شاهد رشد 10 درصدی مراجعه تاکسی‌ها به مراکز معاینه فنی هستیم؛ البته با توجه به تعداد تاکسی‌های بالای 5 سال برای اخذ معاینه فنی، 17 هزار تاکسی باقی مانده‌اند.

    ابراهیمی افزود: 18 هزار تاکسی به دلیل نقص فنی و عیوب ظاهری نتوانستند در مرحله اول مراجعه به مراکز، معاینه فنی بگیرند که قطعا پس از رفع مشکلات به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران در اجرای طرح کاهش با هیچ دستگاهی از جمله خودروهای وابسته به خودش اعم از تاکسی و اتوبوس اغماض ندارد گفت: شهرداری از طریق پیامک به همه تاکسی‌ها اعلام کرده است که باید نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کند اما اگر خودرویی نسبت به انجام این مهم کوتاهی کرد قطعا برابر آئین نامه تاکسیرانی با این خودروها برخورد خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، همچنین نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی با بیان اینکه دو مرکز معاینه فنی برای تاکسی‌های شهر تهران اختصاص داده شده است گفت: از آنجا که پیمایش تاکسی‌ها از خودروهای عمومی بیشتر است باید سالانه دو بار نسبت به انجام معاینات فنی اقدام کنند.

    وی در تشریح بیشترین علت مردود شدن تاکسی ها در تست‌های معاینه فنی گفت: عیوب ظاهری، نقش ایمنی ترمز، کمک فنر و انحراف فرمان در زمره بیشترین علل مردودی قرار دارند و آلودگی و آلایندگی در مرتبه سوم قرار دارد.

    وی افزود: از آنجایی که هر تاکسی موظف است هر شش ماه یکبار به مراکز معاینه فنی مراجعه کند خوشبختانه از نظر آلایندگی کمترین مشکل را دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو