فونیکسریمکسبهتام

در ناوگان حمل و نقل مسافری؛

۳۵ هزار خودروی فرسوده در انتظار وعده نوسازی

عصر خودرو- ۳۵ هزار خودروی فرسوده در ناوگان حمل و نقل مسافری برون شهری منتظر وعده دولت برای نوسازی است.

۳۵ هزار خودروی فرسوده در انتظار وعده نوسازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نیما شهرزاد معاون دفتر حمل و نقل مسافری در خصوص سن ناوگان حمل و نقل مسافری گفت:در حال حاضر 15 هزار و 400 دستگاه اتوبوس با میانگین سن 10.7 سال ، 27 هزار و 500 دستگاه مینی بوس با عمر متوسط 23.6 سال و 39 هزارو 300 دستگاه خودرو سواری کرایه با عمر 9.7 در حال جابه جایی و انتقال مسافرین برون شهری هستند.
    وی افزود :میانگین سن فرسودگی اتوبوس و مینی بوس در کشور 15 سال و برای خودرو های سواری 10 سال است از این رو با توجه به این میانگین سنی، تعداد اتوبوس های فعالِ فرسوده در کشور 2 هزار و 600 دستگاه ،تعداد مینی بوس های فعال فرسوده 19 هزار و 500 دستگاه و تعداد خودرو های سواری فرسوده فعال 13 هزار و 800 دستگاه است.

    شهرزاد با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی  از سال 78 آغاز شده است،گفت: افزایش ناگهانی قیمت ارز و شوک 2 الی 3 برابری قیمت ها روند نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری در 4 سال اخیر را با کندی روبرو کرد.

    معاون دفتر حمل و نقل مسافری با بیان اینکه از سال گذشته به منظور کاهش فرسودگی ناوگان قراردادهایی با شرکت های مربوطه منعقد شده است، گفت: تسهیلاتی حدود 70 الی 80 درصد قیمت خودرو برای نوسازی ناوگان مینی بوسرانی و خودروهای سواری و 25تا 35 میلیون تومان وام برای متقاضیان خرید اتوبوس در نظر گرفته شده است.

    وی درپاسخ به این سوال که مبلغ 35 میلیون تومان تسهیلات برای خرید اتوبوس هایی با قیمت 800 میلیون تومان کافی نیست،اظهار داشت:به دنبال ارائه تسهیلات تا سقف 70درصد هستیم، اما شرکت های لیزینگ و بانک ها برای اعطای این تسهیلات، وثیقه  و ضمانت نامه هایی را درخواست می کنند که متقاضی توان ارائه این ضمانت نامه ها را ندارند.

    معاون دفتر حمل و نقل مسافری در خصوص چشم انداز تدوین شده نوسازی ناوگان گفت: با تدوین برنامه ای 8ساله برای نوسازی این ناوگان  قرار است حدود یک  هزار دستگاه اتوبوس، 3 هزار دستگاه مینی بوس و 3 هزار دستگاه خودرو سواری  فرسوده از رده خارج شود اما به دلیل پابرجا بودن معضل مروادت بانکی با دنیا این روند به کندی صورت می گیرد.

    به گفته شهرزاد 35 هزار خودروی فرسوده در ناوگان حمل و نقل مسافری برون شهری منتظر وعده دولت برای  نوسازی است.

    استاندارد جهانی برای میانگین سن اتوبوس 5 سال است

    احمدرضا عامری رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافری کشور در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه سن ناوگان اتوبوس های برون شهری به مرز 13 سال رسیده است، گفت: اگر سن این ناوگان را با استاندارد های داخلی بررسی کنیم میانگین سن 10 سال مناسب بوده  و بر اساس استاندارد های جهانی این سن باید به 5 سال کاهش یابد.

    وی با بیان اینکه برنامه هایی برای کاهش سن این ناوگان وجود دارد، اظهارداشت: با توجه به مشکلات اعتباری و پرداخت 800 میلیون تومان برای واردات هر دستگاه اتوبوس انتظار می رود راه حلی مناسب برای کاهش سن اتوبوس های در حال تردد پیدا شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو