فونیکسریمکسبهتام

«سایپا خمین» می تواند سایت تولیدی محصولات جدید رنو در ایران باشد

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت «سایپا خمین» گفت: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در سایت سایپا خمین، این واحد تولیدی می تواند سایت تولیدی محصولات جدید رنو در ایران باشد.

«سایپا خمین» می تواند سایت تولیدی محصولات جدید رنو در ایران باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، ایوب پایداری  اضافه کرد: این واحد تولیدی اکنون آماده بهره برداری است و خطوط تولید و مونتاژ این کارخانه قابلیت ایجاد و تولید محصولات را دارد.
    وی با اشاره به ایجاد خطوط تولید این شرکت بر اساس استانداردهای جدید گفت: بر این اساس، مذاکراتی با چند شرکت مطرح خارجی برای انجام همکاری و تولید خودرو آغاز شده است و در مراحل مناسبی قرار دارد؛ دو طرف در حال جمع بندی مذاکرات برای تصمیم گیری نهایی هستیم.
    پایداری ادامه داد: در صورت صدور مجوز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی با شرکت رنو، سایپا خمین می تواند سایت تولیدی محصولات جدید رنو و سایت اجرایی قراداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو در ایران باشد.
    وی افزود: با توجه به حضور گروه رنو و انعقاد قرارداد جدید ایدرو با این شرکت و ظرفیتی که در شرکت سایپا خمین وجود دارد به نظر می رسد در صورتی که وزارت صنعت موافقت کند، شرکت رنو می تواند در این شرکت به سرمایه گذاری و تولید محصول جدید اقدام کند.
    وی گفت: خمین از شهرهای مناطق محروم کشور است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی تهران- بندرعباس از شرایط مناسبی برای تولید و بازرگانی برخوردار است.
    به گزارش ایرنا، سایت سایپا خمین با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار دستگاه خودرو در زمینی به مساحت 300 هکتار در شهرستان خمین (استان مرکزی) ساخته شده است.
    چندی پیش سازمان گسترش و نوسازی ایران(ایدرو) و شرکت رنو فرانسه توافق نامه ای را برای ایجاد جوینت ونچر(شرکت مشترک) امضا کردند؛ این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است. دو خودرو «سیمبل و داستر جدید» نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند.
    براساس این توافق نامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت. همچنین همکاری های کنونی رنو با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب «همکاری مشترک رنو پارس» همچنان ادامه خواهد داشت.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو