فونیکسریمکسبهتام

یک نمایشگاه و چند گمانه زنی

آیا قرارداد "خودرو" با بنز در سئول امضا می شود؟

عصر خودرو- یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودروی تهران ۹۵ در حالی از ۲۵ الی ۲۸ آبان ماه جاری آغاز به کار خواهد کرد که بازار سرمایه چشم به راه اخباری است که به احتمال زیاد و طبق گمانه زنی ها از این نمایشگاه به گوش خواهد رسید.

آیا قرارداد "خودرو" با بنز در سئول امضا می شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،این نمایشگاه تخصصی در حالی برای یازدهمین سال و البته به صورت بین المللی برگزار می شود که به احتمال زیاد در غرفه دو غول خودروساز ایرانی یعنی سایپا و ایران خودرو خبرهای جذابی رد و بدل شده و اتفاقات مهمی رخ خواهد داد.

    یکی از گمانه زنی هایی که در این رابطه وجود دارد، بحث بر سر رونمایی از قراردادهای جدیدی است که ماه ها فعالان بازار سرمایه منتظر آنها هستند تا شاید بزودی شاهد بهبود اوضاع و ایجاد تحولات مثبت در این شرکت ها باشیم.

    به عنوان مثال شنیده می شود ایران خودرو در جریان بازدید وزیر صنعت از این نمایشگاه، از قرارداد خود با شرکت خودروسازی بنز و از سرگیری همکاری های گذشته خود با مجموعه مذکور رونمایی خواهد کرد.

    قراردادی که پیش از این هم طی مرداد ماه وعده اش توسط معاون وزیر صنعت برای دو ماه آتی داده شده بود تا در دو حوزه مشارکتی تولید و خدمات پس از فروش به مرحله اجرا در آید و در آن زمان نهایی شدن این قرارداد به آینده نزدیک موکول شد.

    از این روز شاید بازه زمانی برگزاری این نمایشگاه، "همان آینده نزدیک" باشد که سرمایه گذاران و سهامداران گروه خودرو منتظر آن بودند تا حضور دوباره بنز را در کنار "خودرو" مشاهده کنند و در راستای از سرگیری این همکاری ها، همانطور که مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده بود در صورت امضای نهایی این قرارداد همکاری، دو شرکت مشترک در زمینه "تولید" و "فروش و خدمات پس از فروش " با بنز ایجاد می شود که طبق توافقات اولیه سهم "خودرو" در شرکت تولیدی 51 درصد و از شرکت فروش و خدمات پس از فروش 49 درصد خواهد بود.

    بر همین اساس بایستی به انتظار روزهای برگزاری این نمایشگاه نشست و دید آیا در این تجمع خودروسازان در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران، خبر امضای نهایی قرارداد ایران خودرو با بنز به گوش سهامداران و سرمایه گذاران بورسی خواهد رسید یا خیر؟

    البته نکته مهم اینجاست که معلوم نیست آیا این گمانه زنی ها مربوط به قرارداد "خودرو" با بنز جهت تولید خودروهای سواری است و یا از قرارداد این دو مجموعه جهت تولید خودروهای سنگین رونمایی خواهد شد و یا هر دو؟

    همچنین، این گمانه زنی هم مطرح است که شاید اعلام رسمی آغاز همکاری های خارجی "خودرو" در این نمایشگاه تنها محدود به همکاری با شرکت بنز نباشد و به امضای قرارداد با سایر خودروسازان خارجی نیز کشانده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو