فونیکسریمکسبهتام

پاسخ صندوق ذخیره فرهنگیان:

ارائه خودروهای خارجی به درخواست مکرر فرهنگیان بوده است

عصر خودرو- بنابر درخواست‌های مکرر معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی ارائه خودروهای خارجی در کنار خودروهای داخلی، توزیع خودروهای خارجی در دستور کار قرار گرفت و طی فراخوان عمومی برای فرهنگیان عضو، در یک مرحله تعداد ۳۲۷ دستگاه خودرو خارجی در بین فرهنگیان توزیع شد.

ارائه خودروهای خارجی به درخواست مکرر فرهنگیان بوده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در پی انتشار مصاحبه علی قطب الدینی مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و از مدیران شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در خبرگزاری فارس تحت عنوان «اختصاص 800 خودروی لوکس به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان»، روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، توضیحاتی را به این خبرگزاری ارسال کرد.

    در این توضیحات آمده است: بنابر درخواست‌های مکرر معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی ارائه خودروهای خارجی در کنار خودروهای داخلی، توزیع خودروهای خارجی در دستور کار قرار گرفت و در بهمن ماه سال 1393 طی فراخوان عمومی برای فرهنگیان عضو و ثبت نام از طریق سایت شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در یک مرحله تعداد 327 دستگاه خودرو خارجی در بین فرهنگیان توزیع شد بنابراین رقم 800 خودروی لوکس آن هم به مدیران موسسه کذب محض است. زیرا اولا تعداد خودروها 327 دستگاه بوده و ثانیاً تعداد مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با محاسبه مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و حتی معاونان و مدیران موسسه و شرکت های تابعه به این رقم نمی رسد.

    همچنین بر خلاف ادعای آقای قطب الدینی، فقط یک نفر از مدیران عامل شرکت های تابعه خودرو خارجی دریافت کرده و هیچ کدام از مدیران ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان خودرو خارجی تحویل نگرفته اند. همچنین اتهام وی به جناب آقای سید محمد بطحایی، سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش که در آن زمان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارتخانه بودند، کاملا ناروا است زیرا بطحایی هیچگونه خودرویی از شرکت لیزینگ تحویل نگرفته است.

    از سوی دیگر ادعای آقای قطب الدینی در مورد قیمت خودروهای مورد نظر به ارزش 196 میلیون تومان نیز کذب است زیرا از تعداد 327 دستگاه خودرو خارجی، 239 دستگاه آن با قیمت حدود 80 میلیون تومان، 75 دستگاه با قیمت حدود 117 میلیون تومان و تعداد 13 دستگاه نیز با قیمت حدود 150 میلیون تومان به فرهنگیان عضو موسسه واگذار شد که 70 درصد آن به صورت وام و مابقی به صورت نقد و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان از منابع شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است. البته توزیع این خودروها در زمان حضور خود ایشان در شرکت لیزینگ صورت گرفته بنابراین لازم بود اگر قصد افشاگری دارند آمار و ارقام را به صورت دقیق اعلام کرده و همچنین از نقش خودشان در این پروژه نیز سخن می گفت.

    همچنین ادعای وی درباره رد صلاحیت مدیران شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان کذب است زیرا طبق آگهی روزنامه رسمی که بر اساس تاییدیه بانک مرکزی صادر شده، فعالیت هیات مدیره و مدیرعامل شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان (طبق تصویر پیوست) کاملا قانونی است. بنابراین مشخص نیست که ایشان با چه هدفی اقدام به تخریب شرکت لیزینگ و صندوق ذخیره فرهنگیان کرده است.

    در همین حال بر اساس تازه ترین آمارهای شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان، طی سال های گذشته بیش از 113 هزار دستگاه خودرو داخلی در بین فرهنگیان عضو موسسه توزیع شده که حدود 50 هزار دستگاه آن طی سه سال اخیر صورت گرفته است.

    از سوی دیگر میانگین مبلغ وام پرداختی به فرهنگیان از ٦٧ میلیون ریال به 150 میلیون ریال افزایش پیدا کرده و مدت زمان بازپرداخت وام نیز به ٤٢ ماه رسیده است. خودروهای لیزینگی با شرایط وام ١٥ درصد و سند به نام خریدار تحویل فرهنگیان عضو موسسه می شود. در حالی خدمات شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان به معلمان عضو موسسه گسترش یافته که میزان سودآوری این شرکت در سه سال گذشته بالغ بر ١٢٢٢ میلیارد ریال بوده است.

    درباره سایر اظهارات آقای قطب الدینی در خصوص اعطای پاداش 700 میلیون تومانی به اطلاع می رساند که قبلا نیز اعلام شده که برای سال مالی ٩٤ اعضای هیات مدیره موسسه هیچ پاداشی دریافت نکرده و هیئت مدیره شرکت‌های زیر مجموعه صندوق هم در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ حدود ٥۰ درصد کمتر پاداش دریافت کردند.

    همچنین خرید ساختمان 120 میلیارد تومانی برای مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تجمیع شرکت های موسسه در یک ساختمان و کاهش هزینه ها صورت گرفته و از سوی دیگر منابع آزاد شده ساختمان های شرکت های تابعه انتقالی به ساختمان جدید بالغ بر 300 میلیارد تومان برآورد شده که  صرف سرمایه گذاری در پروژه های موسسه در حوزه های مختلف خواهد شد.

    همچنین در ارتباط با  اظهارات مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر سه برابر شدن حقوق کارکنان و مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان شایان ذکر است که میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان موسسه و شرکت های تابعه، مطابق افزایش اعلام شده از سوی دولت آغاز هر سال است که جناب آقای قطب الدینی نیز از همین افزایش حقوق و مزایا برخوردار بوده است!

    اگرچه هنوز معلوم نیست که آقای قطب الدینی که تا تیرماه 1394 و در زمان توزیع خودروهای خارجی از مدیران شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان بوده، چرا آمار و اطلاعات غلط و گمراه کننده داده است اما صندوق ذخیره فرهنگیان، پیگیری و شکایت علیه هرگونه اتهام ناروا به موسسه و حفاظت از منافع 900 هزار نفر از فرهنگیان عضو آن را حق قانونی خود می داند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو