فونیکسریمکسبهتام

راه اندازی سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو در کشور

عصر خودرو- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت که سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو در کشور راه اندازی شده است.

راه اندازی سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه در نشست جمع بندی هشتمین همایش معاونان امور عمرانی استانداری های کشور در کرمان افزود: تمام مراکز معاینه فنی اطلاعات خودروها را بر اساس امکانات این سامانه به وزارت کشور ارسال می کنند و از این طریق امکان ارائه اطلاعات مجعول وجود ندارد.
    وی اظهار کرد: تمام مراکز معاینه فنی کشور مکلفند اطلاعات معاینه فنی خودرو را بر اساس پلاک خودروها گزارش دهند.
    وی ادامه داد: در این سامانه، پس از ورود خودروها به مراکز معاینه فنی، پلاک خودرو توسط یک دوربین خوانده شده و اطلاعات آن به سرورهای پلیس منتقل و سپس اطلاعات خودرو از سرورهای پلیس دریافت و در نهایت اطلاعات معاینه فنی خودرو ثبت می شود.
    خندان دل با اشاره به فعال بودن 444 مرکز معاینه فنی در کشور گفت: همه این مراکز به سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو مجهز شده اند.
    وی بیان کرد: بیش از 400 مرکز معاینه فنی خودرو نیز به دوربین مجهز شده و حداکثر تا 10 روز آینده دوربین پلاک خوان سایر مراکز معاینه فنی نیز نصب می شود.
    وی اظهار کرد: برای نخستین مرتبه سامانه یکپارچه کشوری ایجاد شده و بدون مداخله دست و انسان برای معاینه فنی خودرو اقدام می کند و در این سامانه امکان جعل وجود ندارد.
    وی ادامه داد: یکی از خصوصیت های خوب این سامانه ارائه معاینه فنی درجه بندی شده است.
    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به موجب قانون صورت های مالی شهرداری ها باید توسط شوراهای اسلامی بررسی شود که در برخی موارد به این موضوع توجه لازم صورت می گیرد.
    وی اظهار کرد: به موجب قانون هر 6 ماه یکبار باید به صورت های مالی شهرداری ها توسط شوراهای اسلامی شهرها رسیدگی شود.
    خندان دل تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و در غیر اینصورت باید برخورد قانونی لازم با آنها صورت گیرد.
    هشتمین همایش معاونان امور عمرانی استانداری های کشور در هتل پارس کرمان برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط