فونیکسریمکسبهتام

مهندس نجم الدین خبرداد:

۷۵هزار خودرو سواری صادر می شود

عصر خودرو : ایران خودرو تا پایان سال جاری ۷۵ هزار دستگاه خودروی سواری به بازارهای خارجی صادر می کند که ۹ درصد از مجموع تولیدات این شرکت را شامل می شود.

۷۵هزار خودرو سواری صادر می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱:۰۳

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، مهندس جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: این میزان صادرات نشان دهنده جهش 87 درصدی نسبت به سال 89 است.
    وی با بیان این که 36 هزار دستگاه از صادرات امسال به سمند اختصاص دارد، این امر را نشان دهنده توجه ایران خودرو به رشد صادرات برند ملی دانست و گفت: با توجه به صدور هفت هزار دستگاه پارس و هزار دستگاه رانا، در مجموع 44 هزار دستگاه از برنامه صادراتی امسال ایران خودرو به محصولاتی با طراحی داخلی یا مشترک اختصاص دارد.
    مهندس نجم الدین ، عراق را با جذب 31 هزار و 509 دستگاه، مهم ترین بازار صادراتی ایران خودرو در سال 89 عنوان کرد و گفت: سوریه و ونزوئلا با 3465 و 3696 دستگاه با فاصله بسیار زیاد از عراق، در مراتب بعدی قرار دارند.
    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو رشد صادرات به ونزوئلا در سال 89 نسبت به سال قبل را 1825 درصد ذکر کرد و افزود: رشد صادرات به سوریه و عراق نیز 52 و 33 درصد بوده است.
    وی شرایط خاص بازار عراق و مزیت های لجستیکی، فرهنگی و اقتصادی این کشور و مناسبات فیمابین را مهم ترین عوامل در صادرات ایران خودرو به این کشور دانست و گفت: با تمرکز بر این بازار، همسویی و هم افزایی سازمان های ذیربط، بهره گیری از روش های نوین ارتباط با مشتری و خدمات پس از فروش مناسب، ایران خودرو می تواند بازار این کشور را به طور کامل در اختیار گیرد.
    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: در سال 88 روآ بیشترین سهم صادراتی ایران خودرو به عراق را تشکیل می داد اما ارتقای سلیقه و قدرت خرید و آشنایی بیشتر با قابلیت های برند ملی در سال 89، تقاضای بازار عراق را به سود سمند تغییر داد.
    مهندس نجم الدین ، سهم سمند در صادرات سال 89 را 85 درصد عنوان کرد و افزود: به ازای هر سه دستگاه فروش داخلی، یک دستگاه صادر شده که نشان دهنده افزایش 55 درصدی صادرات سمند نسبت به برنامه سهامداری است.
    وی تصریح کرد: در شرایطی که برنامه تولید سهامداری سمند 120 هزار دستگاه اعلام شده بود، گروه صنعتی ایران خودرو با تولید 133 هزار و 429 دستگاه سمند در سال 89 توانست 11 درصد از برنامه پیشی بگیرد، که رشد صادرات علت اصلی آن است.



    کرمان موتوراکستریم