فونیکسریمکسبهتام

افزایش ایمنی ناوبری حمل‌ونقل جاده‌ای با تجاری‌سازی سامانه‌های ناوبری

عصر خودرو- پژوهشگران کشور با طراحی و ساخت سامانه‌های ناوبری و مسیریابی برای حمل‌ونقل جاده‌ای موفق به تجاری‌سازی این محصولات شده است.

افزایش ایمنی ناوبری حمل‌ونقل جاده‌ای با تجاری‌سازی سامانه‌های ناوبری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،حمزه محمدی، مجری طرح، تولید سامانه‌های ناوبری و مکان‌یابی را از دستاوردهای تحقیقاتی خود برشمرد و گفت: با ورود به عرصه تولید سامانه‌های مدیریت ناوگان در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار توانستیم کشور را به عنوان یک تولیدکننده و صاحب فناوری این حوزه مطرح کنیم و با تولید دستگاه‌های منحصر به‌فرد جزو فعالان صنعت ردیاب خودرو شناخته شدیم.

    وی با اشاره به تولید طیف متنوع محصولات فناوری ردیاب و ناوبری یادآور شد: ردیاب خودرو دوربین دار، ردیاب خودرو با ECU  و ردیاب خودرو با سنسور دما و رطوبت از محصولاتی هستند که توانستیم با دانش فنی بومی به تولید آنها دست پیدا کنیم.

    محمدی، تولید محصولات با کیفیت همتراز نمونه‌های خارجی مبتنی بر فناوری و نوآوری را هدف این مطالعات عنوان کرد و ادامه داد: برای حرکت در این مسیر با تکیه بر توانمندی نیروی انسانی خلاق و سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیقات و توجه به فرهنگ مردم ایران و خاورمیانه به طراحی، تولید و معرفی محصولات خود اقدام کردیم.

    مجری طرح به جزئیات سامانه «سپهتن» از تولیدات این شرکت در راستای کاهش تصادفات رانندگی وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد و افزود: افزایش نرخ تصادفات و تلفات جاده‌ای به عنوان یکی از دغدغه‌های حمل‌ونقل به شمار می‌رود که در چند سال اخیر با اجرایی شدن و ایجاد یک بستر مناسب نظارت بر خودروهای عمومی اقدام شده است.

    وی با بیان اینکه کار تحقیقاتی سامانه «سپهتن» از حدود سه سال پیش برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای شروع شده است، افزود: در این پژوهش‌ها سعی شده است با نظارت شبانه‌روزی و آنلاین، تمامی عوامل خطرآفرین مانند عدم رعایت ساعت رانندگی مجاز توسط راننده خودروهای عمومی، سرعت مجاز و مطمئنه، مکالمه حین رانندگی پیش بینی شود.

    محمدی، اعمال محدودیت‌های زمانی و سرعتی بصورت دقیق، زیرساخت مناسب جهت شناسایی رانندگان متخلف و اعمال قانون و امن کردن استفاده از ناوگان عمومی و کاهش تلفات جاده‌ای را از ویژگی‌های این سامانه برشمرد و افزود: با استفاده از این سامانه نیازی به مراجعه راننده به پلیس راه بصورت فیزیکی برای کارت زدن نیست و به این ترتیب از هدر رفتن زمان راننده و مسافران جلوگیری می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: ما در زمینه تجهیزات مدیریت ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام به طراحی و تولید محصولات با قابلیت‌های خاص کردیم و هم اکنون نیز با گرفتن تاییدیه‌های اولیه در حال طی تست‌های تکمیلی و دریافت مجوزهای لازم از مراجع قانونی هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو