فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون صنایع:

استانداردسازی قطعات خودروها، آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

عصر خودرو : رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، قانون ارتقای کیفی خودروها را هم جهت با مصوبه مجلس مبنی بر افزایش اعتبار معاینه فنی خودروها عنوان کرد و گفت: مسئولان محیط زیست نگرانی از بابت آلودگی هوا نداشته باشند چراکه قطعات خودروها در حال استانداری است.

استانداردسازی قطعات خودروها، آلودگی هوا را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸:۵۱

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سیدحسین هاشمی اظهار کرد: خوردروها اگر با استانداردهای جهانی و آن چیزی که در تمام دنیا عرف است، تولید شود به طور قطع نیازی به معاینه فنی سالانه نیست.
    نماینده مردم میانه در مجلس، افزود: در کشوری مانند ژاپن به گونه ای مدیریت می کنند که پس از پنج سال که از عمر خودرو گذشت، آن را از رده خارج می کنند و با ارائه تسهیلات زمینه خرید یک خودروی جدید دیگر را فراهم می کنند.
    او با بیان اینکه اگر استاندارها رعایت شود پنج سال زمان مناسبی برای معاینه فنی است، گفت: در صورت استاندارسازی نیز آلودگی هوا تشدید نخواهد شد، البته برخی از قطعه های خودرو در ایران از استاندارهای جهانی فاصله دارد و قانون ارتقای کیفی خودروها را نیز سال گذشته به منظور استاندارسازی قطعات به تصویب رساندیم.
    هاشمی همچنین از نظرسنجی کمیسیون صنایع و معادن در خصوص قانون ارتقای کیفی خودروها از مردم خبر داد و افزود: با تصویب این قانون و گذشت یکسال از آن امیدواریم که دل نگرانی های مسئولان سازمان محیط زیست در خصوص آلودگی هوا رفع شود؛ اما اگر قطعات خودروها همچنان مانند سابق از استاندارهای جهانی فاصله داشته باشند، نگرانی آنها قابل قبول و پیگیری است.
    به گفته رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به طور قطع اعمال نظر کارشناسان محیط زیست در تصویب قانون افزایش اعتبار معاینه فنی خودروها به غنای آن کمک می کند و در صورتی که این کار صورت نگرفته باشد نوعی نقص محسوب می شود.

    کرمان موتوراکستریم