فونیکسریمکسبهتام

ب.ام.و i۵ تایید شد اما ۵ سال دیگر می‌آید

عصر خودرو- بالاخره پس از مدتها انتظار ظاهرا قرار است i۵ که شایعات زیادی پیرامون آن وجود داشت الکتریکی بعدی ب.ام.و باشد، ولی مشتریان این خودرو باید برای سوار شدن به آن پنج سال صبر کنند.

ب.ام.و i۵ تایید شد اما ۵ سال دیگر می‌آید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از لفتلین نیوز، این شرکت اوایل امسال برنامه هایی را برای دور شدن از پیشرانه های الکتریکی اعلام کرد و در عوض اولویت خود را آوردن فناوری پیشرفته خودروهای خودران به بازار تا سال 2021 اعلام کرد.

    گزارشهای بعدی حاکی از اختلاف نظر بین مدیران این شرکت بود به طوری که برخی مایل به عرضه یک خودروی الکتریکی دیگر و برخی به دلیل شکست تجاری i3 مخالف هدر دادن پول بیشتر روی این خودروها هستند.

    اما اکنون منابع آگاه به "اتو کار" گفته اند که این شرکت نهایتا فهرست گزینه های خود را به یک خودرو محدود کرده اند که در واقع هر دو هدف را تامین خواهد کرد. گزارشها حاکی از اینست که این خودرو موسوم به i5 خواهد بود و بر خلاف شایعات قبلی یک کراس اور خواهد بود نه یک سدان یا هاچبک.

    اما گزارشهای دیگری هم هستند که می‌گویند ب.ام. و در حال توسعه نسخه الکتریکی نسل بعدی X3 و یک مدل الکتریکی با برند مینی است که انتظار می‌رود هر دو 250 مایل توان طی مسیر داشته باشند.

    ب.ام.و تاکنون خودروهای الکتریکی i3 و i8 را روانه بازار کرده ولی به نظر می‌رسد این شرکت تا زمان توسعه فناوری خودران، نسل بعدی الکتریکی هایش را عرضه نخواهد کرد.

    یان رابرتسون مدیر فروش و بازاریابی ب.ام.و با تایید این زمابندی می‌گوید: زمان موجود تا 2021 اجازه می‌دهد که این خودروی الکتریکی از فناوری‌های پیشرفته خودران و باتری های جدید بهره ببرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط