فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۲۲»

مرگ سالانه ۶۰۰ هزار کودک در اثر آلودگی هوا

عصر خودرو- خطرات ناشی از آلودگی هوا کودکان آسیای جنوبی، آسیای شرقی، آفریقا و مناطق اقیانوس آرام را بیش از دیگر مناطق جهان تهدید می‌کند.

مرگ سالانه ۶۰۰ هزار کودک در اثر آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل ازخبرگزاری فارس، بر اساس تحقیقات انجام شده و تازه‌ترین گزارش سازمان ملل متحد، یک هفتم کودکان جهان در هوای آلوده و سراسر سرب تنفس می‌کنند.

    بر اساس این گزارش، در مجموع حدود 300 میلیون کودک در جهان از هوای آلوده تنفس می‌کنند که تبعات جبران‌ ناپذیری از جمله ابتلا به بیماری‌های سخت و غیر قابل درمان را در پی دارد.

    آتش سوزی جنگل‌ها، تراکم خودروها، مواد صنعتی و شیمیایی کارخانه‌ها، آلودگی‌های زیست محیطی، گازهای گلخانه‌ای خودرو، استفاده سنگین از سوخت‌های فسیلی، گرد و غبار و سوزاندن زباله موجب تجمع ذرات معلق آلاینده‌های هوا می‌شود.

    صندوق کودکان سازمان ملل متحد به عنوان حامی حقوق تمام کودکان در سراسر جهان اعلام کرد: کودکانی که در مناطق جنگی مانند سوریه، عراق، افغانستان و سایر مناطق جنگی زندگی می‌کنند، در هوای آلوده‌تری نسبت به بقیه کودکان نفس می‌کشند و درصد ابتلای آنها به بیماری‌های تنفسی بسیار بیشتر است.

    مدیر اجرایی یونیسف گفت: آلودگی هوا سالانه عامل عمده مرگ حدود 600 هزار کودک زیر 5 سال است و این تهدیدی ‌است که با شرایط پیشرفت کشورها در آینده‌ای نه چندان دور به موضوع بسیار خطرناک‌تری نسبت به این روزها تبدیل می‌شود.

    طبق گزارش صندوق کودکان سازمان ملل، تقریباً از هر 7 کودک در سراسر جهان یکی در هوایی تنفس می‌کند که آلودگی آن از استانداردهای بین‌المللی دست‌کم 6 برابر بالاتر است.

    نتایج تحقیقات نشان داده، آسیب‌های مغزی و آسم بیشترین عامل مرگ کودکان به شمار می‌آید که پزشکان علت آن را ریه و سیستم ضعیف ایمنی بدن کودکان می‌دانند.

    خطرات ناشی از آلودگی هوا کودکان آسیای جنوبی، آسیای شرقی، آفریقا و مناطق اقیانوس آرام را بیش از دیگر مناطق جهان تهدید می‌کند.

    محققان یونیسف از آلودگی هوا به عنوان یک قاتل پیشرو کودکان یاد می‌کنند و باور دارند تا قبل 2020 آمار مرگ کودکان در اثر آلودگی هوا به رقم میلیون و تنها چند سال بعد آن به ارقام میلیونی خواهد رسید.

    آنها در این بین واکسیناسیون کودکان در برابر ذات‌ الریه، آموزش بهداشت، افزایش دسترسی کودکان به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت، اقدامات مؤثر به عنوان کاهش در احتراق سوخت‌های فسیلی و سرمایه‌گذاری در بهره‌وری انرژی و منابع انرژی تجدیدپذیر را پیشنهاد می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو