فونیکسریمکسبهتام

با حضور فرماندهان ارشد راهور و سفرا؛

پلاک‌ جدید خودروهای سیاسی رونمایی شد

عصر خودرو-جانشین فرمانده ناجا از پلاک‌های جدید خودروهای سیاسی رونمایی کرد.

پلاک‌ جدید خودروهای سیاسی رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، صبح امروز در حاشیه نشست فصلی روسای پلیس راهور، سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده ناجا از پلاک خودروهای دیپلماتیک رونمایی کرد.
    در این مراسم، علاوه بر فرماندهان ارشد پلیس راهور، سفرای کشورهای عراق، چین، ایتالیا و... نیز حضور داشتند و تعدادی از خودروهای دیپلماتیک نیز پلاک جدید دریافت کردند.

    سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده ناجا پس از رونمایی از این پلاک‌ها و نصب آن روی خودروی سفرای کشورهای عراق، ایتالیا و چین درباره تخلفات رانندگی خودروهای دیپلماتیک و سیاسی اظهارکرد: قوانین راهنمایی و رانندگی مربوط به تمام خودروهاست و برای پلیس یک خودروی با پلاک شخصی و خودرویی با پلاک دیپلماتیک و سیاسی تفاوتی ندارد، تخلفات این دسته از خودروها نیز همچون دیگر خودروهای سواری ثبت شده و این خودروها اعمال قانون می‌شوند.

    سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا نیز دربار جزئیات این پلاک‌ها گفت: که این خودروها دارای 2 پلاک با رنگ زمینه آبی خواهند بود و سفارتخانه‌ها به ویژه مسئولان دیپلمات، 2 پلاک با رنگ زمینه آبی را دارا خواهند بود که حرف (D) مربوط به دیپلمات‌های سفارتخانه ها و حرف (S) مربوط به نشانه خودروهای سرویس سفارتخانه‌ها و نمایندگان برای خدمات اداری است.

    مهری با بیان اینکه پلاک های جدید برای ساماندهی تمام دستگاه‌هایی که دارای پلاک هستند طراحی شده است، خاطرنشان کرد: تمام خودروهایی که در کشور تردد می کنند اعم از خودروهای نیروهای مسلح صاحب پلاک ملی می شوند که این اقدام در حال انجام است و در این راستا اولین یگانی که در این زمینه گام برداشته است ،نیروی انتظامی است.


    مهری اضافه کرد: فونت این پلاک ها با فونت پلاک ملی همخوانی دارد و با هدف یکسان سازی پلاک های سیاسی، دیپلماتیک، شخصی و عمومی انجام شده است؛ ضمن اینکه بتدریج به سمت ساماندهی پلاک ها می رویم تا بتوانیم در رفت و آمدها و تردد آنها به صورت سیستمی به کنترل آنها بپردازیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو