فونیکسریمکسبهتام

۱۰ خودرویی که شباهتی به نسخه مفهومیشان ندارند(+عکس)

عصر خودرو: این مدل مفهومی ابتدا در نمایشگاه خودرویی ۲۰۰۹ شیگاکو معرفی شد و پس از آن این کانسپت در فیلم سینمایی "ترنسفورمر" به کار گرفته شد.

۱۰ خودرویی که شباهتی به نسخه مفهومیشان ندارند(+عکس)
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، برخی از مدل‌های مفهومی خودروها مانند تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی هستند، آنها شما را به هیجان می‌آورند اما تماشای فیلم ناامیدتان خواهد کرد.

  در طول تاریخ اتومبیل‌ها، مدل‌های زیادی از روی کانسپت‌ها به دنیای واقعی ورود پیدا کرده‌اند. اما در اکثر اوقات مدل‌های تولیدی تفاوت‌های زیادی با نسخه مفهومی داشته و به سختی می‌توان شباهت بین خودروی اصلی و مدل مفهومی را پیدا کرد.

یکی از این عدم شباهت‌ها بین نسخه مفهومی اسپورت نیسان و هاچ بک ورساست.

مدل مفهومی اسپورت نیسان برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی نیویورک در سال 2005 نشان داده شد. ، این مدل در قالب یک هاچ بک داغ ظاهر شد و هدف از ارائه آن ترغیب مشتریان به خریدش بود. گلگیرهای پهن، عناصر فیبر کربنی و چرخ‌های 20 اینچی خودرو را برازنده نشان می‌داد. پدال‌های آلومینیومی، فرمان سه پر و کمربندهای ایمنی نیسمو برای 4 صندلی از گزینه‌های داخلی این خودرو محسوب می‌شدند.
اما متاسفانه این مدل مفهومی که منجر به تولید ورسای هاچ بک شد، به سختی به ورسا شبیه شد. عناصر اسپورت مدل مفهومی ندرتا در ورسا دیده شدند. موتور 1.6 لیتری و 4 سیلندر با خروجی 109 اسب بخار این خودرو را به یک مدل صرفه جو تبدیل کرد.

سایون iM
زمانی که مدل مفهومی سایون iM برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی لس آنجلس 2014 ارائه شد، جوان‌گرایی این برند ظاهر شد. ظاهر تهاجمی، فانتزی و چرخ‌های افترمارکت شده، iM را در ساختاری جدید نشان می‌داد.

این خودرو روی پلت‌فرمی جدید قرار گرفت تا تیونرها با قدرت به شخصی‌سازی آن بپردازند. اما مدل‌های واقعی با نمایی معمولی و کمی سطح پایین شبیه تویوتا "آریوس" از خطوط تولید درآمدند. تولید این مدل آنقدر ناامیدکننده بود که تویوتا تصمیم گرفت این مدل و برند را از رده خارج کرده و به جای آن از تریم‌های کرولا استفاده کند.
تویوتا پیروس C

در نمایشگاه خودرویی 2011 دیترویت، تویوتا مدل‌های مختلفی از پیروس را به صف کرد. پیروس MPV، نسخه پلاگین- هیبرید و مدل مفهومی پیروس C. مدل مفهومی پیروس C به شکل قابل توجهی جذاب، آینده‌نگر و زیبا ظاهر شد. به خصوص که پیروس‌ها تا قبل از آن مدل‌های جذاب و قابل قبولی نبودند. اما بعد از تولید، مدل‌های واقعی شباهت زیادی به مدل مفهومی نداشتند. طراحی خارجی به شکل چشمگیری تغییر کرد و بسیاری از مشخصات فنی مانند ویژگی‌های هیبریدی که عامل جذب نسل جوان محسوب می‌شد در سطح حداقل ارائه شد.
پونتیاک GTO

با نمایش در نمایشگاه خودرویی 1999 دیترویت، مدل مفهومی پونتیاک GTO برای تجلیل از یک ورژن فوق‌العاده از اتومبیل‌های مفهومی زمان خلق شد. مدل اسپورت و به روز این خودرو هیچ شباهتی به مدل واقعی که چند سال بعد وارد بازار شد نداشت. به همین دلیل این خودرو برای مدتی کوتاه در بازار دوام آورد.
ساترن اسکای

یکی از همان مدل‌های مفهومی که به شکل چشمگیری بهتر از مدل واقعی ارائه شد. برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی 2002 دیترویت معرفی شد و شباهت زیادی به رودسترهای بوگاتی ویرون و آئودی TT داشت.
اما مدل‌های واقعی این خودرو که در سال 2007 وارد بازار شدند کاملا متفاوت ظاهر شدند. تولید کننده آمریکایی این خودرو از بسیاری از قوس‌ها و انحناها خودرو کاست و به جای آن از خطوط صاف و زوایای خشک استفاده کرد. این خودرو بیشتر شبیه یک کوروت کوچک بود تا یک رودستر لوکس.

دوج اونجر
در سال 2003 درنمایشگاه خودرویی دیترویت به نمایش درآمد. طراحی جسورانه در قالب یک خودروی عضلانی که بیش از یک سدان به کراس‌اوورها شبیه بود آن را در مرکز توجه قرار داد.

شاید در آن زمان این ایده و طراحی از زمان خود جلوتر بود. اما سه سال بعد مدل مفهومی جدیدی از این خودرو به نمایش درآمد که قرار بود وارد خط تولید شود. این خودرو هیچ شباهتی به مدل قبلی نداشت و راه خود را به نمایندگی‌های فروش باز کرد.

جیپ کماندر

جیپ کماندر در سال 1999 در نمایشگاه خودرویی دیترویت به نمایش درآمد و پایه تمام جیپ‌های جدید گرند چروکی قرار گرفت. مدل مفهومی نرم‌تر و بزرگتر از مدل واقعی نشان می‌دهد. از طرفی، طراحی مدل واقعی بیشتر شبیه جعبه می‌ماند و از انحنا و پیچ‌تاب‌های مدل مفهومی بهره‌ای نبرده است. مدل مفهومی آیرودینامیک و براق طراحی شده که ظاهرش را سریع‌ترو تهاجمی‌تر از مدل واقعی نشان می‌دهد.

شورولت کوروت استینگری

با تاریخچه غنی، هر نسل از کوروت با جذابیت‌های زیاد ظاهر شده است. این مدل مفهومی ابتدا در نمایشگاه خودرویی 2009 شیگاکو معرفی شد و پس از آن این کانسپت در فیلم سینمایی "ترنسفورمر" به کار گرفته شد. بعدها این مدل با نام کوروت در خط تولید قرار گرفت اما هیچ شباهتی به آن خودروی خشن و جذاب آمریکایی در قالب ساختار مفهومی نداشت.

شورلت ولت

ممکن است زمان زیادی ازتولید این مدل مفهومی گذشته باشد، اما این کانسپت برای اولین بار در نمایشگاه 2007 دیترویت به نمایش درآمد. ولت در آن زمان به عنوان یک مدل پلاگین هیبرید معرفی شد و در حال حاضر نسل دوم آن معرفی شده است. گروه تولید کننده این خودرو اعلام کرد مدل‌های واقعی برای افزایش بهره‌وری با تغییرات زیادی در بخش‌های فنی و ظاهری ارائه خواهند شد.

سوبارو WRX

مدل تولید انبوه سوبارو WRX هیچ شباهتی به مدل مفهومی‌اش ندارند و از جمله ناامیدکننده‌ترین خودروهای تولیدی چند سال اخیر به شمار می‌آیند. مدل مفهومی این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی نیویورک 2013 به نمایش درآمد و به صورت اسپورت، تهاجمی، کوتاه و پهن طراحی شد. اما زمانی که مدل‌های واقعی در سال 2015 در نمایشگاه لس‌آنجلس به نمایش درآمد، کارشناسان با ناامیدکننده‌ترین ساخته در مرکز کنوانسیون لس‌آنجلس رو‌به رو شدند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو