فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان:

کیفیت پراید و وانت نیسان افزایش یافته است

عصر خودرو- به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، با پروژه‌های اجرا شده در سال‌های اخیر کیفیت دو خودروی پراید و وانت نیسان افزایش یافته و این خودروها با استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تولید می‌شوند.

کیفیت پراید و وانت نیسان افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، احمد نعمت‌بخش امروز در نشستی خبری اظهار کرد: از حدود 18 میلیون دستگاه خودروی سواری در حال تردد در کشور حدود یک سوم آنها پراید است، بنابراین طبیعی است که میزان تصادفات این خودرو بیشتر از برخی دیگر از خودروهای با تیراژ تولید پایین باشد.

    وی با بیان اینکه هنگام بیان‌ آمار تصادفات خودروها و همچنین میزان عیوب خودروها در معاینه فنی تیراژ تولید این خودروها نیز باید مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وقتی یک سوم سواری‌های در حال تردد در کشور را پراید تشکیل می‌دهد طبیعی است که تعداد خودروهای پراید مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی و به دنبال آن تعداد عیوب این خودرو بیش از سایر خودروها باشد.

    دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در حالی گفته می‌شود پراید بیشترین تصادفات را دارد که طبق آمار، از مجموع حدود شش میلیون دستگاه پراید در حال تردد در کشور حدود 120 تا 130 هزار دستگاه از این خودرو دچار تصادف شده که حدود 2.3 درصد از کل پرایدهای تولیدی را تشکیل می‌دهد که آمار پایینی است.

    وی افزود: این وضعیت در حالی است که طبق آمار پلیس تنها 1.3 درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل نقص خودرو رخ داده است و باقی تصادفات به دلایلی غیر از کیفیت خودرو رخ داده است.

    نعمت‌بخش با بیان اینکه وزیر نفت اظهار کرده خودروهای وانتنیسان مصرف سوخت بالایی دارند، اظهار کرد: این موضوع صحت نداشته و مصرف سوخت این خودرو در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته و به مصرف سوخت خودروهای سواری نزدیک شده است.

    وی ادامه داد:‌ در ابتدا مصرف سوخت وانتنیسان تولیدی در کشور با بار 20 و بدون بار 16 لیتر در صد کیلومتر بود که در سال 1384 با انژکتوری شدن مصرف آن به 15 و 13 لیتر کاهش یافت. در سال 1394 نیز با ارتقاء به سطح آلایندگی یورو 4 مصرف سوخت این خودرو به 13.5 لیتر با بار و 11.5 لیتر بدون بار کاهش یافته است.

    دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: طبق آمار در سال 1394 حدود 30 هزار دستگاه وانتنیسان در ایران تولید شده که بیشتر آن دوگانه‌سوز بوده است، به‌گونه‌ای که مصرف‌ سوخت مدل دوگانه‌سوز این خودرو به نیم لیتر در صد کیلومتر در کنار سوخت گاز کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه از وزیر نفت می‌خواهیم کمک کند تا خودروهای کاربراتوری و فرسوده که 50 برابر خودروهای جدید آلایندگی ایجاد می‌کنند از رده خارج شوند، تصریح کرد: تولید خودروهایی چون پراید و پژو 405 به تدریج کاهش یافته و خودروهای جدید جایگزین آنها خواهند شد، البته در حال حاضر تقاضای بالایی برای این خودروها وجود دارد و نمی‌توان یکباره تولید آنها را متوقف کرد، زیرا جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

    دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: قبول داریم که خودروسازان در تحویل برخی خودروهای فروخته شده تاخیر دارند و مشکلاتی نیز در شبکه خدمات پس از فروش خودروها وجود دارد که به خاطر این مشکلات از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو