فونیکسریمکسبهتام

خواب خودروهای سنگین در معابر شهری

عصر خودرو- با این که ورود کامیون ها و خودروهای سنگین به معابر شهری ممنوع است اما بسیار مشاهده شده است که این خودروها وارد شیروان می شوند و در خیابان ها و کوچه پس کوچه های این شهر، مدت زمان زیادی پارک می کنند.

خواب خودروهای سنگین در معابر شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ایرنا ،  اگر چه شهرداری شیروان یکی، دو سال قبل پارکینگ خودرو های سنگین را در ورودی این شهر در محور بجنورد به شیروان راه اندازی کرد اما باز هم برخی از رانندگان ترجیح می دهند خودروی خود را به داخل شهر بیاورند اتفاقی که باعث شده بعضی از شهروندان به آن معترض باشند.

    آلودگی صوتی، مشکلات ترافیکی، به هم ریختگی مبلمان شهری، تخریب زیرساخت های معابر و بعضاً احتمال بروز حوادث از پیامدهای حضور این میهمانان ناخوانده در شهر است.
    یکی از شهروندان شیروانی در این خصوص می گوید: تردد خودروهای سنگین در داخل شهر باعث ایجاد چهره نازیبای شهری می شود.
    «جعفرزاده» ادامه می دهد: با این که پارکینگ خودروهای سنگین شیروان راه اندازی شده است اما باز هم شاهد هستیم که برخی از رانندگان خودروی خود را به خصوص شب هنگام وارد شهر و آن را در معابر شهری پارک می کنند.
    وی با بیان این که این مسئله مختص به خیابان خاصی نیست، ادامه می دهد: با سرد شدن هوا تعداد کامیون هایی که وارد شهر می شوند تا شب را در داخل شهر گذران کنند بیشتر شده است.یکی دیگر از شهروندان نیز که مایل به ذکر نام خود نیست، می گوید: ورود این خودروها به داخل شهر باعث ایجاد مشکلات ترافیکی به خصوص در خیابان های با عرض کمتر می شود.وی که از این موضوع گلایه مند است، ادامه می دهد: طی شب های گذشته که هوا سردتر شده راننده کامیونی که خودرویش را در نزدیکی منزل ما پارک می کند اقدام به روشن کردن خودرویش در ساعات اولیه بامداد برای جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور و یا سوخت خودرویش می کند که این مسئله باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنان محله می شود.
    شهروند دیگری نیز از آلودگی صوتی و بصری ناشی از ورود و توقف خودروهای سنگین در مناطق مسکونی داخل شهر گلایه دارد و می گوید: ورود خودروهای سنگین به داخل شهر باعث سلب آسایش شهروندان و ساکنان می شود.
    «موسوی» همچنین توقف طولانی مدت خودروهای سنگین را باعث تخریب آسفالت و زیرساخت ها می داند و ادامه می دهد: بعضاً شاهد هستیم لکه های گازوئیل و روغن روی زمین از کامیون ها به جا می ماند که باعث آلودگی و همچنین تخریب آسفالت می شود.
    یک راننده خودروی سنگین می گوید: هر چند بسیاری از راننده ها کامیون های خود را در پارکینگ خارج از شهر، پارک می کنند اما دلایلی نیز وجود دارد که بعضی از رانندگان ترجیح می دهند خودرویشان را به نزدیکی محل زندگی خود بیاورند.
    وی که تمایل دارد نامش در گزارش قید نشود، ادامه می دهد: دور بودن پارکینگ خودروهای سنگین از محل سکونت یکی از دلایلی است که بعضی از رانندگان قید پارکینگ را می زنند.
    وی با بیان این که خود راننده ها نیز به دلایل مختلفی اشتیاقی به آوردن خودرویشان به داخل شهر ندارند، اظهارمی دارد: با این وجود نبود تاکسی خطی و آژانس در نزدیکی پارکینگ و نیز صرفه اقتصادی نداشتن باعث می شود برخی رانندگان خودروی خود را وارد شهر کنند.وی البته در بعضی از موارد نیاز به روشن کردن خودرو برای جلوگیری از یخ زدن سوخت و آب خودرو در ساعاتی از شب را از دیگر دلایلی می داند که برخی رانندگان خودروهای سنگین، ناچار می شوند خودروی خود را به داخل شهر بیاورند و می گوید: به نظر می آید اگر در نقاط مختلف شهر و نزدیک مناطق مسکونی شهر پارکینگ های بیشتری ساخته شود راننده ها از آوردن خودروی خود به خیابان ها و معابر خودداری کنند.
    در همین ارتباط شهردار شیروان با بیان این که در حال حاضر در شیروان 2 پارکینگ اختصاصی خودروهای سنگین در ضلع شمالی محور شیروان به بجنورد مشغول خدمات رسانی است، تصریح می کند: این پارکینگ ها بیش از یک سال است که با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.
    «جعفر بورنگ» می افزاید: ظرفیت این پارکینگ ها تاکنون جوابگو بوده و اعتراضی در این خصوص صورت نگرفته است.
    وی اظهارمی دارد: در حال حاضر نیز با اداره اوقاف و امور خیریه شیروان مکاتبه شده تا زمینی در بین خیابان های جمهوری و استقلال که وقفی است در اختیار شهرداری قرار گیرد تا برای استفاده به عنوان پارکینگ خودروهای سنگین مناسب سازی شود و شهرداری منتظر پاسخ از سوی اوقاف و امور خیریه شیروان است.
    وی البته مشکل و اعتراض اصلی شهروندان را در این رابطه حضور ماشین آلات عمرانی و ماشین آلات حمل مصالح ساختمانی و نخاله می داند که در شهر فعالیت می کنند و ادامه می دهد: رانندگان این خودروها که بیشتر، روزها کار می کنند ترجیح می دهند شب ها خودروی خود را در نزدیک محل سکونت خود پارک کنند.وی عنوان می کند: بیشتر استفاده از پارکینگ ها توسط رانندگان خودروهای سنگینی است که تردد جاده ای دارند و ساکن شیروان هستند که در این خصوص مشکل زیادی وجود ندارد و این رانندگان در زمان حضور در محل سکونت ترجیح می دهند خودروی خود را در پارکینگ های تعبیه شده پارک کنند.
    وی می افزاید: شهرداری آمادگی اعطای مجوزهای لازم را به بخش خصوصی برای راه اندازی پارکینگ دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو