فونیکسریمکسبهتام

تقویت ناوگان عمومی خواسته مردم از دولت

جای خالی خطوط تندرو در کرج

عصر خودرو- عضو شورای شهر کرج با اشاره به‌جای خالی خطوط «بی.آر.تی» در کلان‌شهر کرج، گفت: یکی از خواسته‌های شهروندان کرجی از رئیس‌جمهور تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

جای خالی خطوط تندرو در کرج
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مریم قهرمانی صارم  در پاسخ به این پرسش که چند درصد از مصوبات شورای چهارم در حوزه حمل‌ونقل عمومی اجراشده است، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از مصوبات شورا در حوزه حمل‌ونقل عمومی اجرانشده است.

    وی در ادامه با تأکید بر اینکه اجرای برخی مصوبات نیازمند زیرساخت‌های درگذشته بوده که فراهم نشده است، گفت: برای اجرای برخی مصوبات نیازمند کمک‌های دولتی بودیم تا در بخش ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌رانی تحول ایجاد شود، متأسفانه این مهم محقق نشده است..

    قهرمانی با اشاره به تصویب لایحه‌ای با محوریت توسعه حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس‌رانی) در اسفندماه سال گذشته، گفت: به همت شورا و طی مصوبه یادشده مقرر شد 200 دستگاه اتوبوس خریداری شود که بخشی باید به‌صورت تهاتر انجام می‌شد.

    عضو شورای شهر کرج در خصوص راه‌اندازی خطوط «بی. آر. تی» و با اشاره به انجام مطالعات خط نخست خطوط تندرو در کرج، گفت: در شورای چهارم مراحل مشاوره «بی. آر. تی» خط میدان شهید سلطانی تا جاده ملارد انجام شد، درحالی‌که انتظار می‌رفت به دلیل حساسیت مسئله ترافیک کرج این مهم اجرا شود ولی تاکنون اجرانشده است.

    قهرمانی صارم با تأکید بر اینکه خطوط «بی. آر. تی» یک سیستم حمل‌ونقل قدیمی با خدمات مشابهِ سیستم حمل‌ونقل جدید است، گفت: خدمات سیستم حمل‌ونقل ریلی مانند سروقت رسیدن در سیستم خطوط تندرو وجود دارد همچنین خودروهای امدادی نیز می‌توانند از این خطوط استفاده کنند.

    وی با تأکید بر اینکه جای خطوط «بی. آر. تی» در کلان‌شهری مثل کرج خالی است به سفر هیئت دولت به استان البرز اشاره کرد و گفت: یکی از خواسته‌های شهروندان کرجی از رئیس‌جمهور تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این شهر دو و نیم میلیون نفری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط