فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان ملی بهره وری ایران:

پیشرفت های بهره وری در سایپا الگویی برای خودروسازان داخلی است

عصر خودرو- پیشرفت های بهره وری در سایپا الگویی برای خودروسازان داخلی است سایپا با سرعت در پیشرفت های بهره وری می تواند به عنوان الگویی برای بقیه خودروسازان داخلی و حتی برخی از کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی که از نظر خودروسازی از کشورمان عقب تر هستند، معرفی شود.

پیشرفت های بهره وری در سایپا الگویی برای خودروسازان داخلی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، دکتر رویا طباطبایی رییس سازمان ملی بهره وری ایران پس از امضای تفاهم نامه با سایپا ضمن بیان مطلب فوق گفت: حضور مدیرعامل، رییس هیات مدیره و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در جلسه امضای تفاهم نامه نشان از اهمیت والای امر بهره وری در شرکت سایپا است.
    وی افزود: با امضای این تفاهم نامه به دنبال مسایل صوری و ظاهری نیستیم بلکه هدف مان این است که با کمک سایپا ، بهره وری را نهادینه کنیم.
    طباطبایی با بیان اینکه اطلاعات مفیدی از شرایط خوب تولید و مراودات بین المللی سایپا به دست آوردیم، تصریح کرد: بازدید از خطوط تولیدی سایپا نشان داد که ارتقای بهره وری در سایپا به یک فرهنگ تبدیل شده است و بهره وری در تمامی ارکان سایپا در حال افزایش است.
    وی گفت: مشهود است که به امر کیفیت در سایپا بسیار توجه می شود و این شرکت همواره برنامه هایی در دست اجرا دارد تا کیفیت را بیشتر از قبل ارتقاء دهد و امیدواریم از امروز که تفاهم نامه به امضا رسید، همکاری های متقابل و قابل توجهی داشته باشیم.
    رییس سازمان ملی بهره وری ایران افزود: انتقال دانش بهره وری به طرف مقابل همیشه با همه دستگاه هایی که تفاهم نامه امضا کردیم صورت گرفته است و بر همین اساس، آخرین دستاوردهای لازم در زمینه بهره وری را به سایپا انتقال می دهیم و کمک های فنی و مشاوره ای مورد نیاز در سطوح داخلی و بین المللی را در اختیار سایپا قرار خواهیم داد.
    وی تاکید کرد: در محاسبات بهره وری به سایپا کمک خواهیم کرد هرچند که سایپا خود محاسباتی را در زمینه های بهره وری نظیر بهره وری نیروی کار، سرمایه، انرژی و کل عوامل تولید انجام داده است و اگر نیاز به تکمیل این روش های سنجش با شرایط سازمان ملی بهره وری باشد، کمک های فنی و مشاوره ای لازم ارایه خواهد شد و ممکن است در آینده دوره های میزبانی و کنفرانس های بین المللی مشترک با سایپا برگزار کنیم که می تواند ثمرات بسیار زیادی داشته باشد.
    طباطبایی گفت: مشاهدات مقدماتی نشان می دهد که اقدامات بسیار خوبی درخصوص فرهنگ و ارتقای بهره وری در سایپا انجام شده است ولی نیاز دارد که با بررسی بیشتر آمار و اطلاعات، نظر قطعی مان را اعلام کنیم البته ارزیابی اولیه از سایپا درخصوص شاخص های مختلف بهره وری مثبت و قابل تقدیر است.

    دکتر مهدی جمالی با خیرمقدم به رییس سازمان ملی بهره وری ایران و هیات همراه گفت: امیدوارم تشریک مساعی گروه خودروسازی سایپا در زمینه های بهره وری منابع انسانی، مالی، صنعتی و تجاری با سازمان ملی بهره وری ایران باعث شود امکانات و ظرفیت های خوبی که در گروه سایپا وجود دارد، به بهترین وجه ممکن در خدمت منافع ملی کشور قرار گیرد.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: صنعت خودرو به عنوان یک صنعت پیشران و صنعتی که خواسته یا ناخواسته باید در معرض رقابت جهانی و داخلی قرار گیرد، راهی ندارد غیر از اینکه سطح بهره وری خود را افزایش دهد و این بهره وری می تواند در همه زمینه ها باشد که خوشبختانه در سایپا منابع انسانی غنی ای حضور دارند و هرچه بتوانیم سطح بهره وری را با کمک و دانش سازمان ملی بهره وری ارتقا دهیم، در تلاش های آتی منافع بیشتری برای گروه خودروسازی سایپا و بخش صنعت فراهم خواهد شد.
    وی تاکید کرد: گروه خودروسازی سایپا دوره های متعددی را پشت سر گذاشته و همیشه خواسته است شرکای تجاری بزرگی با خود همراه داشته باشد، از این رو حتما با شرکایی همکاری می کند که بهره وری لازم را داشته باشند.
    مدیرعامل گروه سایپا گفت: در شرایط جدید پسابرجام در هردو بازار داخلی و جهانی نیاز به توانایی برای رقابت بیشتر داریم که رقابت هرگز بدون افزایش بهره وری محقق نخواهد شد.
    جمالی افزود: صنعت خودروسازی طی چند ماه گذشته بخشی از موانع و مشکلات پیش رو را مرتفع کرده است و قراردادهای بسیار خوبی با شرکای خارجی منعقد شده است و در قراردادهای جدید، دولت و کشور تصمیم گرفته است که رقابت در بازار خودرو را بازتر کند و در نتیجه رقبای خارجی در بازار حضور خواهند داشت.
    وی تصریح کرد: صنعت خودروسازی باید براساس سیاست های دولت محترم حداقل 30 درصد، صادرات جهانی داشته باشد و این بدان معنی است که در بازارهای جهانی باید توان رقابت داشته باشیم و در نتیجه در داخل و خارج تهدید و یا فرصت توان رقابتی به وجود خواهد آمد و توان رقابتی باعث ارتقای دانش بهره وری در همه زمینه ها از جمله نیروی انسانی و منابع مالی خواهد شد و منابع مالی سازمان باید به سطحی برسد که توان رقابتی در داخل و خارج وجود داشته باشد.
    مدیرعامل سایپا گفت: زمانی که موضوع همکاری و تفاهم نامه با سازمان ملی بهره وری مطرح شد، از این فرصت استقبال کردم و اصولا توان و دانش موجود در سازمان ملی بهره وری می تواند به سازمان سایپا کمک نماید تا در رقابتی که به زودی با رقبای داخل و خارج با آن مواجه خواهیم شد، از منابع موجود خود بیشتر استفاده کنیم و این هم افزایی می تواند دو طرفه بین سایپا و سازمان ملی بهره وری وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو