فونیکسریمکسبهتام

موتورهای برقی؛ فرار از آلودگی و بازگشت به زندگی و طبیعت

عصر خودرو- کلانشهرهای بزرگ جهان نقطه تمرکز و کانون توجه مردمانی هستند که هر کدام به دلیلی ازجمله تجربه زندگی بهتر، آسایش بیشتر و البته آینده‌ای متفاوت به آن هجوم آورده‌اند.

موتورهای برقی؛ فرار از آلودگی و بازگشت به زندگی و طبیعت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» مردمانی که خواسته یا ناخواسته خود را درگیر تجمع و توده‌ای از ساکنانی کرده‌اند که به‌دست خودشان برای خود مشکلات بسیاری را رقم زده‌اند که ازجمله آن می‌توان به چالش زیست‌محیطی و البته ترافیک اشاره کرد.
    اندیشمندان و نخبگان جهان سال‌هاست به‌دنبال راه‌حلی برای رفع مشکلات و معضلات دنیای صنعتی و تجاری امروز هستند؛ دنیایی که قرار بود رفاه و آسایش را با خود به ارمغان آورد اما چرخش مسیر زندگی به سویی رفت که اکنون باید آنچه ساخته‌ایم را خراب و دوباره بازسازی کنیم تا شاید راه‌حلی باشد برای برطرف کردن برخی مشکلات ساخته دست بشر.
    یکی از بزرگترین مشکلات دنیای امروز به موضوع محیط‌زیست و البته مسائل پیرامونی آن بازمی‌گردد، ایجاد بیماری‌های مختلف و سخت به گفته بسیاری از کارشناسان، حاصل زندگی غلط و ماشینی سال‌های پیش است. اگر بتوان محیط‌زیست را نجات داد می‌توان روی جان انسان‌ها نیز برنامه‌ریزی کرد و امیدوار بود در غیراین صورت با حرکت در مسیر کنونی شاهد افزایش آمار مرگ و میر انسان‌هایی هستیم که با هدف زندگی بهتر به نقطه پایانی عمر خود نزدیک می‌شوند.
    حمل‌ونقل سهم بزرگی در بروز مشکلات این حوزه دارد، چراکه آلایندگی وسایل نقلیه به گونه‌ای است که شرکت‌های حتی معتبر گاه برای کسب درآمد بیشتر و باوجود شعارهای زیست‌محیطی اقداماتی خلاف واقع انجام می‌دهند اما شرکت‌هایی هم هستند که با راهکارهای نوین و سرمایه‌گذاری‌های کلان درتلاش هستند وظیفه صنعتی و اخلاقی خود را در برابر جامعه به عمل برسانند. شرکت‌هایی که راه سختی برای تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی جدید در پیش دارند اما با تمام وجود و پرتلاش در این راه سخت گام برداشته و هر روز به سرمنزل مقصود نزدیک‌تر می‌شوند.
    زمانی که صحبت از پاک بودن وسایل نقلیه می‌شود ماشین‌ها و موتورهای الکتریکی در ذهن افراد نقش می‌بندد اما واقعیت این است که جهان در مسیری قرار دارد که باید جایگزینی بهتر و مفیدتر برای وسایل نقلیه کنونی پیدا کند، یکی از این وسایل نقلیه، موتورهای برقی است، موتورهایی که با توجه به عمر کوتاه خود نسبت به سایر وسایل حمل‌ونقل مخاطبان و علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده که هر روز نیز بر طیف آنها افزوده می‌شود.

    موتورسیکلت‌های برقی انرژی موردنیاز خود را از باتری‌های قابل شارژی می‌گیرند که خطرات و مسائل زیست‌محیطی را به شدت کاهش و در عمل آن را از بین برده است، امروز بیشتر موتورسیکلت‌های برقی از باتری‌های لیتیومی قابل شارژ استفاده می‌کنند. تامین انرژی این موتورها بسیار ساده اما کمی زمان‌بر است که به اثرات و نتایج آن می‌ارزد. شما می‌توانید این موتورها را با پریزهای برق معمولی هم شارژ کنید، موتورهای برقی از 25 تا 60 کیلومتر نسبت به نوع و مدلی که دارند سرعت می‌گیرند و توان موتوری آنها از 1000 تا 3000 وات متفاوت است.
    باتری‌هایی که در این موتورسیکلت‌ها استفاده شده از 12 تا 72 وات متغییر است و معمولا 6 ساعت را به‌عنوان مدت شارژ به خود اختصاص می‌دهد، البته مدلی در این موتورهای برقی وجود دارد که باتری آنها از 5 عدد سربی اسیدی خشک با عمر طولانی نیز بهره می‌برد تا به نوعی رفاه را برای شما به ارمغان آورد.
    یکی دیگر از محاسن موتورهای برقی که بسیار هم مهم است بی‌نیاز بودن از تعمیر و نگهداری‌های وسایل نقلیه مشابه است. میزان فرسودگی در این موتورها بسیار پایین است و عملا شما نیازی به تعمیرهای همیشگی مانند تعویض روغن یا هزینه‌های قطعات داخل موتور ندارید.
    نکته بسیار مهم دیگر بی‌سروصدا بودن موتورهای برقی است. شما در عمل به‌عنوان فردی فرهنگ‌ساز در جامعه مطرح خواهید شد که جدا از بحث زیست‌محیطی و کاهش آلایندگی‌های هوا، در کاهش آلودگی‌های صوتی نیز نقش بسزایی دارید. شما با استفاده از موتورهای برقی به عابران و مردم شهرتان اجازه می‌دهید با آرامش در خیابان‌ها قدم بزنند و بدون ترس از صداهای عجیب وسایل نقلیه کنونی عبور و مرور کنند.
    حرکت به آسانی در ترافیک‌های سنگین کلانشهرها، پارک و توقف آسان و بدون دردسر به‌دلیل اندازه موتور، زیبایی، دوام و... را نیز فراموش نکرده و به محاسن قبلی اضافه کنید.
    و یک نکته، واقعیتی مهم وجود دارد، کشورهای صنعتی جهان از شرق تا غرب امروز توجه خود را به این وسایل معطوف و زمینه‌سازی مناسبی را ایجاد کرده‌اند که فرهنگ استفاده از موتورهای برقی را در جامعه فراهم کند. کشورهای ژاپن و چین در شرق آسیا و کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و در آن سوی کره زمین، امریکا شاید به نوعی بیش از سایر کشورهای جهان در این‌باره تلاش کرده و فعالیت می‌کند. خوشبختانه در ایران نیز این مهم در دستور کار اندیشمندان و مدیران آینده‌نگر صنعتی کشور نیز وجود دارد.

     

    نویسنده: نیلوفر رهگذر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو