فونیکسریمکسبهتام

برای سومین روز متوالی؛

آلودگی هوای ارومیه به مرز هشدار رسید

عصر خودرو- رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از آلودگی هوای ارومیه امروز یکشنبه برای دومین روز متوالی خبر داد.

آلودگی هوای ارومیه به مرز هشدار رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ؛ سعید موسوی اظهارداشت: طبق آمار حاصله  از ایستگاههای سنجش کیفی هوای شهری در 23 آبان، وضعیت کیفی هوای ارومیه در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس جامعه قرار دارد.

    وی از تداوم آلودگی هوا برای گروه های حساس جامعه تا سه روز آینده داد و افزود: طبق شاخص کیفیت هوا میزان شاخص0 تا50، 50 تا 100 و میزان شاخص بالای 100 به ترتیب نشان دهنده هوای پاک، سالم و ناسالم است.

    موسوی ادامه داد: امروز یکشنبه میانگین شاخص کیفیت هوا برای ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون 114 و ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون با عدد 125گزارش شده است.

    وی اضافه کرد: طی پیش بینی هواشناسی استان به دلیل تداوم  پایداری جوی و انباشت آلاینده های جوی کاهش کیفیت هوای در مناطق شهری و پرجمعیت استان در سه روز آینده پیش بینی می شود.

    رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از اواسط هفته با ورود سامانه بارشی شاهد افزایش ابر، وزش باد و کاهش آلاینده های هوا را خواهیم  بود اضافه کرد: توصیه می شودافراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز تردد نکنند.

    موسوی با اشاره به این که بر اساس این طرح عوامل آلودگی هوای استان به خصوص ارومیه مشخص و با تفکیک منشأ آلودگی هوا راهکارهای اساسی اتخاذ می‌شود عنوان کرد: محیط زیست استان تنها متولی این امر نبوده بلکه رفع این معضل نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط است.

    وی با اعلام اینکه ورود خودروهای فرسوده به ارومیه معضل جدی آلودگی هواست عنوان کرد: متاسفانه در کنار معضل ریزگردهای خارجی و داخلی بحث خودروهای فرسوده و آلودگی ناشی از آن در حال تبدیل شدن به معضل جدی زیست محیطی در ارومیه است.

       

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط