فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با «عصر خودرو»:

مذاکره با برندهای معتبر دنیا در نمایشگاه قطعات

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو فرصت مناسبی است تا قطعه سازان برای تولید محصولاتی با استانداردهای روز دنیا با برندهای معتبر مذاکره کنند.

مذاکره با برندهای معتبر دنیا در نمایشگاه قطعات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، سیدمهدی مقدسی درباره نمایشگاه قطعات خودرو در تهران، با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا شاهد تغییر دیدگاه ها در زمینه تولید خودرو و قطعات آن باشیم، گفت: نمایشگاه قطعات خودرو می تواند شرایطی را برای جذب شرکای خارجی جدید ، بالا بردن سهم تولید داخل ، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و صادرات قطعات با استاندردهای روز دنیا را فراهم کند.

    نماینده مردم  اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز نمی توان به نقش مهم سرمایه گذاری به عنوان یکی از نیازهای مهم صنعت خودرو ایران اشاره نکرد هر چند سرمایه گذاری در ارتقاء و توسعه خودروسازی ایران اهمیت زیادی دارد اماباید  هر گونه سرمایه گذاری در این صنعت با اهداف  توسعه بازارهای صادراتی صورت گیرد.

    وی اظهارداشت: برای ارتقای کیفیت، خودروسازان کشور باید با خودروسازان خارجی متصل شوند و با گرفتن سهم بیشتر برای ساخت داخل با هدف صادراتی ، کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقاء دهند و برای این مهم باید توجه ویژه ای به صنعت نوپای قطعه سازی کرد . چرا که هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت قطعه سازی ایران می تواند جریان موثری را در خودروسازی کشور ایجاد کند.

    مقدسی تصریح کرد: زمانی که خودروسازان در قردادهای خود با برندهای معتبر جهانی هدف صادراتی را پیش بینی می کنند بسیار مهم است که باید قطعه سازان نیز که در این زنجیر قراردارند محصولات خود را با استاندارد های روز دنیا مطابقت دهند.

    وی افزود: توجه ویژه به بحث R&D  و تحقیقات نوین در خودروسازی، بهبود آپشن های تولیدات داخلی و محصولات جدید با کیفیت، تنها راه رقابت پذیری صنعت خودرو و ترغیب مردم به استفاده از محصولات ساخت داخل است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: قطعه سازان  باید کیفیت محصولات  خود را ارتقاء داده و آن را  با بسته بندی مناسب عرضه کنند و محصولی با استاندارد های روز دنیا تولید کنند. بنابراین برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا زمینه آشنایی  و مذاکرات بیشتر فراهم  شود و امیدوار هستم  به جایی برسیم که در امر صادرات موفق باشیم.

    نماینده مردم  اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد: درحال حاضر قطعه سازان کشور با  مشکلات و تنگناهای بسیاری رو به رو هستند که از جمله آن می توان به پرداخت مطالبات آنها اشاره کرد. متاسفانه  این مطالبات با چند ماه تاخیر پرداخت می شود و این خود ضربه بزرگی است که به آنان وارد می شود و از سوی دیگر هزینه های تولید و نرخ سود تسهیلات بالا است، هر چند دولت چند درصدی را در ارز و ریال کم کرده واین حرکت خوبی است، اما کافی نیست باید در کنار آن هزینه های تولید نیز کاهش یابد تا بتوانیم شرایط مطلوبی را برای صنعت خودرو و قطعه سازی فراهم کنیم.
    مقدسی در پایان اظهارداشت: باید در جریان قراردادهای جدید توجه شود که بازار ایران محل تاخت و تاز و بازاری برای شرکت های خارجی نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط