فونیکسریمکسبهتام

یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو(۶)

۱۰ قرارداد همکاری مشترک تامین قطعه بین ایران خودرو و پژو نهایی شده است

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۶۰ شرکت قطعه ساز ایرانی برای تامین و ساخت قطعات مورد نیاز خودروهای شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) در حال مذاکره هستند و ۱۰ قرارداد در این زمینه نهایی شده است.

۱۰ قرارداد همکاری مشترک تامین قطعه بین ایران خودرو و پژو نهایی شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «محسن صالحی نیا» امروز (سه شنبه) در حاشیه گشایش یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قراردادهایی که بعد از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به صورت همکاری های مشترک بین خودرو سازان داخلی و خارجی منعقد شد، نقش تولیدکنندگان قطعات و مجموعه های خودرو بسیار پر رنگ تر دیده شد.
    وی با بیان این که بار اصلی برنامه هایی که برای ساخت داخل و افزایش عمق ساخت داخل خودروها داریم بر دوش قطعه سازان است، گفت: یکی از قراردادهای خودرویی موثر بین ایران خودرو و پژو منعقد شد و برای این همکاری، شرکتی مشترک تشکیل و ساختار سازمانی ایجاد شده است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اطمینان داد تولید انبوه محصولات شرکت ایکاپ با حداقل 40 درصد تولید داخل انجام خواهد شد.
    صالحی نیا همچنین اعلام کرد نخستین محصول این همکاری اسفندماه امسال تولید خواهد شد.
    وی با اشاره به توافق نامه شرکت سایپا و شرکت سیتروئن فرانسه نیز گفت: قرارداد این همکاری هنوز منعقد نشده و مذاکرات نهایی برای تشکیل شرکت مشترک در حال انجام است.
    صالحی نیا تاکید کرد، پس از انعقاد قرارداد اجرایی میان سیتروئن و سایپا برنامه مشابهی برای همکاری قطعه سازان داخلی اجرا خواهد شد.
    وی سهم خودرو و مجموعه های آن را در ارزش افزوده بخش صنعت 16 درصد ذکر کرد و گفت: ١۰ درصد از این سهم، متعلق به قطعات و مجموعه های خودرو است.
    به گزارش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو صبح امروز با حضور 470 شرکت داخلی و 540 شرکت خارجی از 23 کشور آرژانتین، آلمان، اتریش، استرالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان، بنگلادش، تایوان، ترکیه، تونس، ژاپن، دانمارک، سوئد، فرانسه، چین، هلند، هند، مالت و کره جنوبی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.
    در این نمایشگاه انواع قطعات یدکی خودروهای سواری و سنگین، خدمات پس از فروش، ماشین آلات تولید قطعات، مجموعه تزیینی خودرو، خدمات کارگاهی و لوازم کارگاهی خودرو، خدمات فنی مهندسی خودرو، تعمیر و نگهداری، محصولات پاک کننده خودرو و سایر بخش های وابسته به این صنعت، در فضای نمایشگاهی به وسعت 49 هزار مترمربع به بازدیدکنندگان ارایه می شود.
    این نمایشگاه را محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت و حسین اسفهبدی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین اللمللی افتتاح کردند.
    به دنبال همکاری های بین المللی در بخش صنعت خودرو و امضای توافق نامه ها و قراردادهایی با شرکت های خودروساز بزرگ ایران با شرکت هایی همچون پژو، رنو و سیتروئن، مقرر شده است که تامین کنندگان (قطعه سازان) خودروسازان ایرانی و طرف های خارجی نیز همکاری های خود را گسترش دهند.
    رضا رضایی رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو شنبه هفته جاری در نشستی خبری ادعا کرد: اکنون برخی قطعه سازان داخلی قادرند تا 60 درصد قطعات مورد نیاز را برای محصولات مشترک خودروسازان داخلی و خارجی تامین کنند.
    وی در مورد آمار تولید خودرو در کشور نیز گفت: تا پانزدهم آبان ماه امسال، 696 هزار و 599 دستگاه سواری، 48 هزار و 657 دستگاه وانت، 481 دستگاه مینی بوس، 549 دستگاه اتوبوس و هفت هزار و 141 دستگاه کامیون تولید شده است.
    به گفته وی ، تولید انواع خودرو از ابتدای امسال تا پانزدهم آبان ماه، نسبت به مدت مشابه پارسال ‌30.9 درصد و تولید سواری 31 درصد رشد داشته است.
    براساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو کشور در سال 1404 باید به سه میلیون دستگاه در سال افزایش یابد و یک سوم آن صادر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو