فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سایپا:

قرارداد با سیتروئن نهایی شده است

عصر خودرو- مدیرعامل سایپا در مراسم انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه سایپا، این اوراق را پشتیبان قطعه‌سازان دانست و گفت: رکورد تولید خودرو در سایپا با تولید۲ هزار و ۴۸۳ خودرو شکسته شده است و در حال حاضر هیچ محصولی دچار رکود نیست.

قرارداد با سیتروئن نهایی شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مهدی جمالی با اشاره به اینکه امروز برای اولین بار 5 هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه توسط یک شرکت سرمایه گذاری منتشر شد، افزود: انتشار اوراق در بازار سرمایه  فرصت خوبی برای صنعت کشور است که به جای وابستگی به نظام پولی، از فرصت‌هایی که در بازار سرمایه کشور به وجود آمده استفاده کنیم.
    وی ادامه داد: سایپا به دلیل توان فنی و اقتصادی بالا توانسته از این فرصت به عنوان اولین شرکت بهره ببرد و دانش فنی انتشار اوراق در سایپا به وجود آمده که میتواند کمکی برای تمام صنایع باشد. همچنین سایپا تلاش می‌کند تا  از تمام روش‌های مدرن دیگری که در بازار سرمایه به صورت قانونی وجود دارد استفاده کند.
    مدیرعامل سایپا با بیان اینکه، این اوراق می‌تواند فرصت خوبی را برای صنایع کشور ایجاد کند، تشریح کرد: سایپا از سال پیش تا کنون توانسته است با استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه، پول و حمایت‌های دولت 30 تا 40 درصد افزایش تولید داشته باشد. این در حالی است که در تولید محصول نیز در این مدت، توسعه مناسبی را داشته‌ایم. بنابراین انتشار اوراق مرابحه و استفاده از بازار سرمایه می‌تواند، فرصت‌های بسیار بهتری را برای صنعت کشور ایجاد کند و سایپا به عنوان شرکت پیشرو در این زمینه است.
    جمالی اضافه کرد: فرصت ایجاد شده در بازار سرمایه، فشار تامین مالی را از نظام بانکی کم کرده و باعث رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور میشود. در این میان بخش خصوصی نیز می‌تواند بهترین استفاده را از این اوراق کند. علاوه بر این، بهترین کاری که هر اقتصادی می‌تواند انجام دهد فعال کردن، نقدینگی‌های کوچک در صنعت است که این امر نیز با انتشار این اوراق محقق می‌شود. به این ترتیب، نقدینگی‌های خرد به طور مستقیم به تولید و صنعت تزریق شده و این آغازی برای ورود مستقیم سرمایه‌های کوچک مردم در رشد و توسعه اقتصادی کشور است.
    وی افزود: تامین‌مالی حاصل از انتشار 5 هزار میلیارد تومانی اوراق مرابحه سایپا بیشتر صرف تامین زنجیره تولید شرکت و تامین کنندگان قطعات (دو شرکت توسط مگا موتور و سازه گستر) می‌شود. به عبارت دیگر، این اوراق می‌تواند پشتیبان تامین‌کنندگان قطعات سایپا باشد.
    به گفته مدیرعامل سایپا، یکی از دلایل بسته بودن نماد سهام سایپا انتشار اوراق مرابحه و دلیل دیگر آن  افزایش سرمایه پارس خودرو است.
    جمالی در خصوص زمین پلاست یادآور شد: برای فروش این زمین در حال مذاکره هستیم و قیمت آن پس از نهایی شدن اعلام می شود.
    مدیرعامل سایپا همچنین در مورد سرانجام آمدن پراید به بورس کالا نیز اعلام کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم و اگر شورای رقابت مجوز را بدهد، پراید به بورس کالا می‌آید.
    رکورد تولید سایپا شکسته شد
    مدیر عامل سایپا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روز گذشته بالاترین رقم تولید در تاریخ سایپا محقق شده است، گفت: رقم تولید روز گذشته این شرکت به 2 هزار و 483 خودرو رسیده است و  فروش سایپا به اندازه تولید است. همچنین تا پایان بهمن ماه، پیش فروش محصولات انجام شده و هیچ محصولی در سایپا دچار رکود نیست. این در حالی است که برخی از پیش فروش‌ها به سال آینده موکول شده است.
    قرارداد با سیتروئن نهایی شده
    جمالی همچنین از نهایی شدن قرارداد سایپا و سیتروئن خبر داد و اظهار کرد: امروز مجوز سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران منتشر می‌شود و برای اولین بار در صنعت خودروسازی کشور، یک شرکت خارجی به طور مستقیم 50 درصد از سهام یک شرکت تولیدی را در ایران خریداری می‌کند. به این ترتیب قرارداد تنظیم و به محض منتشر شدن مجوز این سازمان، نقل و انتقال مالی و سهام انجام می‌شود.
    مذاکرات خوبی با کیا در حال انجام است
    وی در ادامه شرکت کیا را شریک قدیمی سایپا دانست و  اضافه کرد: محصول مشترک سایپا  و کیا (سراتو) در حال تولید است و مذاکرات خوبی با این شرکت در حال انجام و شرایطی مطرح شده است. در واقع پس از برجام، این فرصت برای صنعت کشور به وجود آمده است که طرف‌های خارجی در اولویت همکاری، ملزم به رعایت سیاست‌های دولت در حفظ منافع شرکت‌های ایرانی شده‌اند. به این ترتیب، هر شرکت خارجی که توانایی مشارکت مستقیم داشته و تعهد صادراتی بدهد، می تواند با ما شریک شود.
    همکاری با رنو در رنو پارس
    مدیرعامل سایپا همچنین در خصوص همکاری با رنو اظهار کرد: سایپا از گذشته با رنو شریک بوده و اکنون نیز با این شرکت در حال همکاری هستیم. شرکت رنو پارس شرکت مشترک سایپا و رنو است که 49 درصد آن برای سایپا و 51 درصد متعلق به رنو است. این در حالی است که در سال جاری رنو  به شدت افزایش محصولات داشته و امیدواریم این امر توسعه داشته باشد. 
    جمالی در ادامه  پارس خودرو را نماینده انحصاری نیسان در ایران اعلام کرد و گفت: مذاکرات با نیسان نیز در حال انجام است و اگر شرکتی ادعا گرفتن نمایندگی از نیسان را کرده باشد تنها ممکن است به صورتCBU  باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو