فونیکسریمکسبهتام

چرا فراری با موتورهای حجیم خداحافظی می‌کند؟

عصر خودرو- فراری‌ها از سال ۲۰۱۹ به بعد هیبرید می‌شوند و دیگر هیچ فراری با موتور صرفا بنزینی تولید نخواهد شد. این چیزی است که سرجیو مارکئونه مدیرعامل فراری آن را اعلام کرده است. فراری از جمله خودروسازانی است که به شدت در برابر هیبریدی شدن مقاومت کرده و تنها یک مدل هیبریدی در سبد محصولات خود دارد. چرا که بخش زیادی از اعتبار و شهرت فراری به موتور خودروهایش باز می‌گردد و این مساله که همواره گفته می‌شود لذت سوپراسپرت سواری به غرش موتور خودرو در زیر پای راننده است. اما این یک روی سکه است و مصرف سوخت بالا روی دیگر این لذت بردن از غرش موتور. البته هیچ یک از خریداران فراری به مصرف سوخت خودرویشان حتی فکر هم نمی‌کنند، چه برسد به آنکه نگران آن هم باشند. اما این چیزی است که مارکئونه و هیات مدیره فراری را به شدت نگران کرده است.

چرا فراری با موتورهای حجیم خداحافظی می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، قوانین اتحادیه اروپا برای مصرف سوخت و آلایندگی روز به روز سختگیرانه‌تر می‌شوند. قوانینی که بزرگی نام فراری هم در برابرشان رقمی به حساب نمی‌آید. مالیات سنگینی که اتحادیه اروپا از خودروهای پرمصرف و آلاینده اخذ می‌کند کار را برای فراری سخت کرده‌ و این شرکت اگر می‌خواهد همچنان سودآور باشد باید به ماجرای هیبریدی‌ها تن بدهد. اما دردسر به فروش خودروهای صفرکیلومتر باز نمی‌گردد. فروش خودروهای دست دوم فراری هم برای مالکان آن سخت شده است. چرا که مالیات آلایندگی سنگینی هم در نقل و انتقالات بعدی اخذ می‌شود. مشکل بعدی صدای بلند فراری است که در اغلب مدل‌ها به 105 دسی بل هم هنگام گاز دادن می‌رسد. در حالی که استاندارد اتحادیه اروپا 84 دسی بل است. فراری نگران سلامتی کسی نیست، اما جسته‌و‌گریخته خبرهایی درخصوص دریافت مالیات صوت توسط اتحادیه اروپا از خودروهای پر سروصدا هم شنیده می‌شود.

    به این ترتیب فراری در خط مقدم خطر قرار می‌گیرد و به قیمت خودروهایش افزوده می‌شود. زنگ خطر برای فراری زمانی به صدا در آمد که فروش خودروهای سوپراسپرت در اتحادیه اروپا به کمتر از یک درصد مجموع خودروهای فروش رفته در سال 2015 رسید. فراری هم اکنون فروش 8 هزار دستگاه در سال را دارد و قصد دارد ظرف سه سال آینده هزار دستگاه به این عدد بیفزاید و در نهایت در سال 2025 فروش 10 هزار دستگاه در سال داشته باشد. برای رسیدن به این اهداف باید به گونه‌ای رفتار کند تا افزایش قیمت محصولاتش منطقی باشد. اما چرا فراری به‌طور کامل می‌خواهد محصولاتش را هیبریدی کند و سبد محصولاتش را ترکیبی از هیبرید و تمام بنزینی نمی‌چیند؟ دلیل آن فضایی است که قصد ندارد پیرامون محصولات هیبریدی‌اش ساخته شود.

    اگر فراری همچنان به تولید همزمان این دو مدل ادامه دهد، محصولات هیبریدی‌اش به‌عنوان یک محصول فانتزی شناخته می‌شوند و همچنان علاقه‌مندان فراری را با محصولات بنزینی و موتورهای حجیمش خواهند شناخت. اما با اعلام اینکه تمامی محصولات هیبرید خواهند بود، رسما فراری بنزینی را به خاطره‌ها سپرده و از این پس فراری را یک خودرو هیبرید معرفی می‌کنند. از طرف دیگر هر مدل فراری تولید محدودی دارد. مثلا از برخی مدل‌ها تنها 400 دستگاه در سال تولید می‌شود و از برخی دیگر کلا 400 دستگاه. اینکه بخواهند تنوع پیشرانه داشته باشند باتوجه به اینکه شاسی خودروهای هیبریدی هم با بنزینی متفاوت باید باشد و نیاز به جانمایی برای موتور الکتریکی و باتری‌ها دارد، هزینه تمام شده در تیراژهای پایین توجیه اقتصادی چندانی ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو