فونیکسریمکسبهتام

رای ایالت خودروسازان چگونه به حساب ترامپ رفت

عصر خودرو- دیترویت را پایتخت صنعت خودرو جهان لقب داده‌اند. دلیل آن هم حضور سه غول خودروسازی جهان در این شهر است. فورد، جنرال موتورز و کرایسلر در اوایل قرن بیستم دیترویت را به‌عنوان مرکز کسب و کار خود انتخاب و با این کار دیترویت نوین را پایه‌گذاری کردند. به این ترتیب نه تنها دیترویت بلکه کل ایالت میشیگان از فعالیت این خودروسازان تاثیر گرفت. تاثیری که تا امروز نیز ادامه دارد. هر اتفاقی که برای صنعت خودرو آمریکا رخ دهد در این ایالت هم احساس می‌شود. با استفاده از همین تاثیر هم بود که دونالد ترامپ توانست بر رای سنتی این ایالت اثر گذاشته و مردم میشیگان را وادار کند تا راهی مخالف با گذشته در پیش بگیرند. ایالت میشیگان یکی از ایالت‌هایی بود که به ایالت آبی شهرت دارند. یعنی به‌طور سنتی به دموکرات‌ها رای می‌دهند. اما در انتخابات اخیر آنها به سود جمهوری‌خواهان رای داده و به ایالت‌های قرمز پیوستند.

رای ایالت خودروسازان چگونه به حساب ترامپ رفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، دلیل آن هم واضح است. دونالد ترامپ قول‌های مساعد و اغواگری درخصوص آینده صنعت خودرو آمریکا داد. همین چشم‌انداز مثبتی که ترامپ ترسیم کرد هم موجب شد تا رای ایالت خودروسازها برگردد. به‌طور مستقیم بیش از یکصد هزار نفر و با احتساب بخش قطعه‌سازی، حدود 910 هزار نفر در صنعت خودرو آمریکا مشغول به کار هستند که دیترویت متمرکزترین محل تجمع کارگران خودروسازی است. به همین دلیل هرگونه وعده‌ای که آینده بهتری برای خودروسازی ترسیم کند به سرعت در ایالت میشیگان مورد توجه قرار می‌گیرد. دونالد ترامپ همواره در شعار‌های اقتصادی خود روی این نکته تمرکز کرد که قصد دارد برچسب Made in U.S.A یا همان ساخت آمریکا را تقویت کند. بخش خودروسازی که حدود 5/ 2 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا را شامل می‌شود یکی از بهترین بخش‌ها برای تحقق این وعده دونالد ترامپ است.

    آن هم در حالی که کارگران صنعت خودرو می‌توانند به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم از مزایای آن منتفع شوند. از سال 2008 به این سو، کارگران صنعت خودرو امنیت شغلی بالایی نداشته‌اند. بخشی به دلیل تعدیل نیروی کار ناشی از بحران اقتصادی کار خود را از دست داده‌اند و گروهی دیگر به دلیل انتقال کارخانه‌ها به کشورهایی که هزینه‌های تولید پایین‌تر است بیکار شده‌اند. اما ترامپ وعده داده که شرایط را برای تولید خودرو در این کشور هموارتر کند. مهم‌ترین‌ وعده‌ای که او در این خصوص داده کم کردن مالیات خودروسازان است تا از این طریق آنها به سرمایه‌گذاری داخلی تشویق شوند. اما این وعده کوچک و ساده‌ای برای رئیس‌جمهوری بعدی نیست. چرا که به دلیل اهمیت مالیات صنعت خودرو در درآمدهای ایالتی و فدرال، کاستن از مالیات این بخش اثر معنی‌داری در درآمدهای دولت می‌گذارد. با این حال وعده کاهش مالیات خودروسازی آنقدر وسوسه‌انگیز بود که رای یک ایالت کلیدی دموکرات‌ها را به حساب جمهوری‌خواهان واریز کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو