فونیکسریمکسبهتام

یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو(۱۹)

تولید کولر خودروهای ایران با برترین قطعات

عصر خودرو: شاید با شنیدن عبارت "سابقه قطعه‌سازی در ایران" به یاد تولیدکنندگان قطعات یدکی در دهه ۷۰ شمسی بیافتید اما شرکت کولرایران، قدیمی‌ترین تولید‌کننده سیستم کولر خودرو در ایران کار خود را در این زمینه از دهه ۵۰ شمسی آغاز کرده است و به‌این‌ترتیب با بیش از چهار دهه فعالیت، یکی از قدیمی‌ترین‌های این عرصه است. درزمینهٔ فعالیت‌های این شرکت با مهندس داوود عربوند، مدیر فروش شرکت تولیدی و صنعتی کولرایران به گفتگو نشستیم.

تولید کولر خودروهای ایران با برترین قطعات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰
  • تولید کولر خودروهای ایران با برترین قطعات ژاپنی
  • تولید کولر خودروهای ایران با برترین قطعات ژاپنی
  • تولید کولر خودروهای ایران با برترین قطعات ژاپنی
  • تولید کولر خودروهای ایران با برترین قطعات ژاپنی
  • تولید کولر خودروهای ایران با برترین قطعات ژاپنی
  • تولید کولر خودروهای ایران با برترین قطعات ژاپنی
  • تولید کولر خودروهای ایران با برترین قطعات

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، مدیر فروش شرکت تولیدی و صنعتی کولرایران درزمینه سابقه فعالیت‌های این مجموعه گفت:"کولر ایران یکی از قدیمی‌ترین قطعه سازان ایرانی است تا جایی که در دهه 50، در این مجموعه شاهد تولید قطعات کولر خودرو‌های پیکان برای ایران‌ناسیونال بوده‌ایم. سابقه فعالیت این مجموعه در اصل به سال 1319 بازمی‌گردد. در آن زمان شرکت اتوبوس‌رانی اتو توکل تأسیس شد و که درزمینه حمل‌ونقل نامی شناخته‌شده است. پس‌ازآن در اواخر دهه 40 با حضور خودرو‌های مختلف در بازار ایران، شرکتی با همین نام درزمینه واردات قطعات خودرو تأسیس شد. فعالیت تولیدی این شرکت به سال 1350 بازمی‌گردد. در این سال طبق قراردادی با شرکت ایران‌ناسیونال، تولید کولر برای خودرو پیکان آغاز شد و نام شرکت کولر‌ایران نیز به دلیل همین فعالیت است هرچند در حال حاضر طیف محصولات این شرکت بسیار گسترده‌تر شده است."
عربوند در زمینه طیف محصولات این شرکت افزود:"در زمینه سیستم کولر خودرو هم‌اکنون طیف کاملی از خودرو‌های تولیدشده در کشور را پوشش می‌دهیم و کولر خودرو‌های تولیدشده توسط خودروسازان ایرانی را تأمین می‌کنیم. کولرایران کل مجموعه کولر شامل کندانسور، اواپراتور، رادیاتور، ولو‌ها، اتصالات و ... را تأمین می‌کند و مجموعه کامل را در اختیار خودروسازان قرار می‌دهد. ما هم‌اکنون نماینده قطعات کولر شرکت ساندن هستیم ضمن آنکه نماینده کمپرسور‌های ولئو نیز هستیم و از این قطعات در تولیدات خود استفاده می‌کنیم."
وی در زمینه دیگر محصولات این شرکت افزود:"غیر از کولر که فعالیت اصلی شرکت است، محصولات دیگری را نیز عرضه می‌کنیم که شامل مجموعه تسمه‌های خودرو، فیلتر هوای کابین و رله‌های برقی است. در زمینه فیلتر هوای کابین تنها شرکت دارای تأییدیه از گروه PSA هستیم و تقریباً تمامی نیاز‌های خطوط تولید ایران‌خودرو را تأمین می‌کنیم."
شرکت کولرایران در زمینه فیلتر هوای کابین توانسته عملکرد بسیار موفقی داشته باشد و با بهره‌گیری از واحد تحقیق و توسعه خود، طیف فیلتر‌های تولیدی را فراتر از نیاز خطوط تولید ببرد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون فیلتر‌های این شرکت تقریباً تمامی خودرو‌های تولیدشده در کشور و حتی تعدادی از خودرو‌های وارداتی را شامل می‌شود. عربوند در این زمینه گفت:"غیر از فیلترهایی که برای خطوط تولید خودروسازان عرضه می‌کنیم، فیلتر هوای بسیاری از خودرو‌های دیگر موجود در بازار را هم عرضه کرده‌ایم. به‌عنوان نمونه هم‌اکنون فیلتر هوای تندر90 در مجموعه تولید می‌شود. این خودرو در ایران بدون فیلتر هوای کابین عرضه می‌شود و خریداران خودرو می‌توانند تولیدات ما را از بازار خریداری کرده و روی خودرو‌های خود نصب کنند. فیلتر هوای پراید نیز توسط ما تولید می‌شود. به‌علاوه برای تمامی خودرو‌های چینی تولیدشده در ایران و تعداد زیادی از خودرو‌های وارداتی نیز فیلتر هوای کابین را تولید می‌کنیم. شعار ما در این زمینه «یک نفس هوای تازه است»."
شرکت کولرایران به دلیل سابقه طولانی خود در زمینه تولید مجموعه کولر، نامی شناخته‌شده در بازار است. این شرکت مجموعه کولر را برای بعضی از خودرو‌های تولیدشده در ایران که فاقد کولر هستند نیز عرضه می‌کند که خریداران می‌توانند آن را به گارانتی و در نمایندگی‌های شرکت‌ها نصب کنند. عربوند در این زمینه گفت:"در حال حاضر کیت فابریک کولر وانتنیسان دیزلی را عرضه کرده‌ایم. این کیت با قطعات اصلی و بهره‌گیری از فناوری ژاپن و کمپرسور ولئو تولید می‌شود و قطعات آن به‌طور کامل در مجموعه ما آماده‌شده است. مالکین وانتنیسان دیزل می‌توانند این کولر را در نمایندگی‌های کولرایران و یا نمایندگی‌های شرکت زامیاد بر روی خودرو‌ها نصب کنند. کولر‌های نصب‌شده دارای گارانتی هستند و کولرایران تأمین قطعات آن‌ها را تضمین می‌کند."
مدیر فروش کولرایران در زمینه فعالیت‌های این شرکت در بازار قطعات یدکی گفت:"ما در کنار حضور پررنگ در تأمین قطعات موردنیاز خطوط تولید، در بازار قطعات یدکی هم حاضر هستیم. قطعات مربوط به سیستم کولر را از طریق شرکت‌های عرضه‌کننده قطعات یدکی شرکت‌های خودروساز و در بسته‌بندی آن‌ها به بازار عرضه می‌شود اما در زمینه تسمه‌ها، رله‌ها و فیلتر هوای کابین، به‌طور مستقیم نیز در بازار حاضر هستیم."

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو