فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۷۰۴»

حذف کارت سوخت، قاچاق سوخت را آسان می کند؟

عصر خودرو- یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:وزارت نفت معتقد است که دیگر کارت سوخت کاربردی ندارد و فقط به عنوان سوییچ برای خروج بنزین از نازل استفاده می شود.

حذف کارت سوخت، قاچاق سوخت را آسان می کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اسدالله قره خانی الوستانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  گفت:درپیوست قانون بودجه 95 لایحه ای تصویب شد که برمبنای یکی ازبندهای آن اجازه قانونی حذف کار سوخت به دولت داده شده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه کارت سوخت به منظور مبارزه با قاچاق سوخت پا به میدان گذاشت، افزود: استفاده از کارت سوخت درآن زمان روند مصرف را نزولی کرد و  اهدافی که برای این کارت تعریف شده بود محقق شد.

    قره خانی اذعان داشت:وزارت نفت معتقد است که دیگر کارت سوخت کاربردی ندارد و فقط به عنوان سوییچ برای خروج بنزین از نازل استفاده می شود.

    نماینده مردم علی آباد کتول درخانه ملت بیان کرد:  وزارت نفت در پاسخ به منتقدین درمجلس شورای اسلامی که نگران افزایش قاچاق سوخت بعد از حذف کارت بودند،مدعی شد که قاچاق این فراورده نفتی بسیار کم شده و به جز موارد اندکی در مناطق مرزی گزارش دیگری از قاچاق سوخت نداشته ایم.

     

    حذف کارت سوخت به صلاح کشور نیست

    ابراهیم کارخانه کارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: کارت سوخت یکی از اقدامات اساسی و بنیادین مدیران وقت برای کنترل میزان مصرف سوخت کشور بود و جای تعجب است که وزارت نفت معتقد است در شرایط فعلی این کارت کاربردی ندارد.

    وی با بیان اینکه کارت سوخت نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق ایفا می کرد، گفت: کارت سوخت بالقوه با مدیریت مصرف از قاچاق سوخت جلوگیری می کرد.

    این کارشناس انرژی بابیان اینکه حذف کامل کارت سوخت افزایش قاچاق را به دنبال خواهد داشت، افزود: این کارت عاملی برای کنترل و نظارت بر میزان مصرف سوخت کشور است  و با حذف آن عملا نظارت در این عرصه از بین رود.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح بودجه کلانی صرف شده است، عنوان کرد: با حذف این کارت مبالغ زیادی دور ریخته می‌شود. این در حالی است که این امر تاثیرات مثبتی در عرصه های اقتصادی و اجتماعی داشته و جای تعجب است که برخی کارشناسان حذف کارت سوخت را به صلاح کشور می دانند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو