فونیکسریمکسبهتام

در مسیر پاسخ‌گویی به تعهد اجتماعی؛

سایپا موفق به پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی شد

عصر خودرو- سایپا موفق به پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی شدشرکت سایپا از ابتدای سال ۱۳۹۴، اقدام به طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر الزامات استاندارد بین المللی ( ISO ۵۰۰۰۱:۲۰۱۱) ، نموده و پس از انجام اقدامات مورد نیاز ، نهایتا در آبان ماه سال جاری توسط شرکت توف (TUV NORD)مورد ممیزی و تایید قرار گرفت و موفق به اخذ گواهینامه بین المللی این استاندارد شد.

سایپا موفق به پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، انرژی یکی از مهمترین عوامل ضروری برای توسعه کشور است و متاسفانه بیشترین انرژی مورد استفاده در کشور از منابع فسیلی حاصل می شود  و این درحالی است که  اتمام این گروه از منابع تجدید ناپذیر را در پیش رو داریم.

    از طرفی استفاده ازمنابع انرژی فسیلی، مهمترین عامل آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی می باشند .  رشد بالای مصرف سالانه انواع انرژی در ایران و پیش بینی خارج شدن کشورمان از جرگه صادرکنندگان نفت از اواخر قرن حاضر و بالطبع آن کاهش در آمدهای ناشی از صدور نفت باعث می شود که برنامه ریزی و مدیریت بهینه این منابع یکی از مهمترین وظایف تمامی سازمانهای متعهد و مسئول در نظر گرفته شود و لذا بهره برداری صحیح و اقتصادی از منابع انرژی وجلوگیری از اتلاف آن با بهینه سازی روش های بهره برداری ازمنابع و فرآیندها ی تبدیل و انتقال انرژی تنها با استقرار زیرساخت های سیستمی ، امکان پذیر می باشد.

    سیستم مدیریت انرژی منطبق با استاندارد ISO 50001:2011 یکی از زیرساخت های لازم جهت مدیریت بهینه انرژی است. این سیستم، سازمان ها را به گونه ای نظام مند به سمت کاهش هزینه انرژی، کاهش  انتشار گازهای گلخانه ای و بهبود سایر موارد تاثیر گذار بر محیط زیست، هدایت کند.

    با در ک این ضرورت، شرکت سایپا از ابتدای سال 1394،  اقدام به طراحی و پیاده سازی  سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر الزامات استاندارد بین المللیISO 50001:2011) (، نموده و  پس از انجام اقدامات مورد نیاز، نهایتا در آبان ماه سال جاری توسط شرکت توف (TUV NORD)مورد ممیزی و تایید قرار گرفت و موفق به اخذ گواهینامه بین المللی این استاندارد شد.

    سایپا قدم برداشتن در این زمینه را نه تنها گامی در راه  توسعه پایدار و از  ضرورت های این عصر می داند بلکه  بعنوان مسئولیت اجتماعی  خود، محافظت از منابع و سرمایه های ملی که متعلق به نسلهای آینده می باشد را وظیفه خود می داند . سایپا با ایفای این نقش،  بعنوان عضوی پاسخگو و متعهد از جامعه جهانی تعهد به کاهش انتشار کربن را از الزامات نیل به چشم انداز خود می پندارد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو