فونیکسریمکسبهتام

پیشتازی مرسدس بنز در حمل‌ونقل کالا

عصر خودرو- شرکت خودروسازی مرسدس بنز در سپتامبر ۲۰۱۶ از خودروی مفهومی خود به نام «ویژن ون» در زمینه آینده خودروهای نیمه‌سنگین (light commercial vehicles)، پرده‌برداری کرد.

پیشتازی مرسدس بنز در حمل‌ونقل کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در واقع این شرکت خودروساز، نخستین آینده استراتژیک خود را با خودروی نیمه‌سنگین پیشرفته (‌adVANce) برای صنعت حمل‌ونقل آغاز کرده بود. شرکت مرسدس‌بنز همواره به دنبال به‌کارگیری فرصت‌های نوین در زمینه فناوری‌های دیجیتال‌سازی، اتوماسیون و روباتیک است.
    در واقع این شرکت این رویه را دنبال می‌کند که برای به ظهور رساندن پدیده‌های خود در زمینه‌های گوناگون خودرو، باید از یک شرکت محض و تنها، به شرکتی تبدیل شد که گردآورنده فناوری‌های نوین در زمینه خودرو است. یک خودرو تمام الکترونیک ویژه حمل کالا از راه‌حل‌ها و فناوری‌های متنوع برای تحویل بار تا آخرین مکان موردنظر در محیط‌های شهری یا بیرون‌شهری استفاده می‌کند.
    در واقع خودرو «ویژن ون»‌، نخستین خودرو در جهان است که تمام فرآیندهای درگیر برای تحویل بار در آن از مرکز توزیع تا محل تحویل به صورت ارتباطی کاملا دیجیتالی انجام می‌شود همچنین این خودرو نخستین خودرو نیمه سنگین است که از مزیت استفاده حمل بار به صورت هوایی با ملحق شدن پهپاد(drones) به آن سود
    می‌برد. این خودرو به یک پیشران برقی با قدرت 75 کیلو وات معادل به طور تقریبی 100 اسب بخار مجهز است. حداکثر مسافتی که این خودرو قادر است طی کند تا وظیفه تحویل کالا را انجام دهد، به میزان کارکردی که از خودرو گرفته می‌شود بستگی دارد که این حداکثر مسافت، بین 80 تا 270 کیلومتر متغیر است.
    نحوه تحویل کالا
    در تحویل کالا از سوی «ویژن ون» هنگامی که این خودرو در یک منطقه مسکونی توقف کرده است، راننده علاوه بر اینکه خود می‌تواند کالا را تحویل دهد قادر است به کمک پهپادهای تعبیه شده، تحویل بیش از یک کالا را به مناطق مجاور موردنظر انجام دهد.
    طراحی داخلی
    به گفته طراحان «ویژن ون»، درواقع طراحی داخلی شخصیت‌سازی شده به وسیله ترکیبی بی‌نظیر از احساسات و هوشمندی است. حذف به عمد وسایلی همچون فرمان، پدال‌ها و کنسول مرکزی، یک آزادی‌عمل گسترده برای پیاده‌سازی اهداف متنوع به طراحان داده است.
    سید مرتضی قدمگاهی – کارشناس ارشد شرکت ایران‌خودرو
    علی اسراری – کارشناس ارشد شرکت ایران‌خودرو
    علیرضا میرزامحمدی – کارشناس ارشد صنعت خودرو


    توضیحات عکس یک:
    تغذیه‌کننده قفسه کالا (RACK FEEDER) وظیفه انتقال و تحویل بسته‌های کالا به پهپادهای تعبیه شده را دارد و به صورت هوشمند و برنامه‌ریزی شده عمل می‌کند.
    پهپاد(DRONES) در مسیرهای از پیش تعیین شده به وسیله سیستم به صورت خودکار پرواز می‌کند.
    ظرفیت باربری آن برابر 2 کیلوگرم است که می‌تواند وظیفه تحویل کالا را تا شعاع 10 کیلومتر به انجام برساند.
    سیستم باتری تعدیلی سازگار بودن برای انجام کاربردهای مستقل به منظور رسیدن به بهترین نسبت بین وزن و محدوده کاری
    پیشران برقی (E-DRIVE) دارای توانی ثابت به میزان 75 کیلووات و تولید گشتاور به میزان Nm 270 است.
    سیستم قفسه‌بندی: تشکیل شده از قفسه‌هایی سبک از جنس کربن که با حمل‌کننده‌هایی از جنس آلومینیوم ترکیب شده و علاوه بر این به صورت کاملا سازگار با فضای داخلی خودرو طراحی شده است.


    توضیحات عکس 2:
    پایانه اطلاعات: در پایانه اطلاعات که بعد از توزیع‌کننده کالا قرار می‌گیرد، شخص تحویل‌دهنده قادر است تمامی اطلاعات موردنیاز پیرامون کالای موردنظر برای تحویل را به‌دست آورد.
    توزیع‌کننده کالا: شخص تحویل دهنده می‌تواند به صورت ساده و کاربردی تمامی کالاها را از توزیع‌کننده کالا تحویل بگیرد.
    کنترل‌کننده: به واسطه به کاربردن کنترل‌کننده JOYSTICK (مانند دسته بازی) در سمت چپ راننده، فرمان و پدال‌ها حذف می‌شوند که با این کار فضایی بیشتر و راحت برای راننده محیا می‌شود. صفحه هواکش مشکی با ماتریس: خودرو «ویژن ون» با محیط اطراف خود به وسیله یک ماتریسی از ال‌ای‌دی‌ها ارتباط برقرار می‌کند که این ماتریس شامل 500×2000 ال‌ای‌دی است.
    در اتوماتیک: دری اتوماتیک در سمت راست راننده تعبیه شده است که راحتی و امنیت را برای خودرو در پی دارد.
    داشبورد: داشبورد خودرو همانند یک حلقه گسترده است که تمامی اطلاعات مرتبط با رانندگی را به راننده نمایش می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو