فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سابق سایپا در گفت و کو با «عصرخودرو» :

غیر فرانسوی ها تمایل چندانی برای بازگشت به ایران ندارند

عصر خودرو- مدیرعامل پیشین سایپا معتقد است شرکت های خارجی غیر فرانسوی تمایل چندانی برای بازگشت به ایران ندارند.

غیر فرانسوی ها تمایل چندانی برای بازگشت به ایران ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» ، سعید مدنی در گفت و گو با «عصرخودرو»  با بیان این مطلب افزود: به جز خودروسازان فرانسوی بعضی از شرکت‌ها برای بازگشت به ایران حساسیت‌های خاص خود را دارند. مثلا نیسان ژاپن بازار فروش و تولید 800 هزار تا یک میلیون دستگاه خودرو فقط در آمریکا دارد، بدیهی است که در زمان تحریم‌ها ایران را ترک کند؛ گرچه ما از این خودروساز ژاپنی برای عمل‌نکردن به تعهداتش شکایت هم کردیم‌، اما یکطرفه به قرارداد با سایپا عمل نکرد و خطوط تولید(مونتاژ) تیانا و قشقایی که با زحمت بسیار در پارس خودرو راه‌اندازی شده بود، متوقف شد.

    مشاور وزیر صنعت همچنین با بیان اینکه این خودروساز ژاپنی استدلال می‌کرد که نمی‌تواند بازار فروش حدود یک میلیون دستگاه خودرو در آمریکا را به بازار 10 هزار دستگاهی در ایران ترجیح دهد تصریح کرد: حتی این خودروساز توسط آمریکایی‌ها تهدید شده بود که اگر همکاری خود با ایران را قطع نکند در مناقصه تاکسی‌های نیویورک مشارکت نخواهد داشت.

    مدیرعامل سابق سایپا با بیان اینکه این خودروسازان گرفتاری کمتری نسبت به پژو و رنو برای تولید و فروش داشتند گفت: نکته دوم اینکه در دنیا بیش از چند خودروساز معتبر وجود ندارد و با توجه به سهمی که اکنون از تولید و فروش خودرو در ایران به شرکای فرانسوی داده‌ایم و هدفگذاری تولید 3 میلیون دستگاه خودرو در کشورمان طی سال‌های آینده، رقم چندان بزرگی نیست و ما باید به یک کشوری که صنعت خودرو مطرح در جهان دارد حدود 30 درصد تیراژ هدفگذاری شده تولید خودرو را می‌دادیم.

    او در انتها نیز با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت‌هایی که به رنو و پژو داده‌ایم‌، چندان  بالا نیست چرا که بسیاری از خودروهای پژو که طی 2 دهه گذشته به ایران آمده اکنون تا حدود زیادی داخلی‌سازی شده است گفت:موضوع اصلی در مورد محصولات جدیدی است که رنو و پژو- سیتروئن می‌خواهند در ایران تولید و عرضه کنند. مجموع تولید این خودروها به علاوه محصولاتی مانند تندر90 که اکنون در کشورمان تولید می‌شود، هنوز به 300 هزار دستگاه نرسیده است و نباید از تولید و عرضه این تعداد خودرو فرانسوی در کشورمان نگران باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو