فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران:

ایدرو ۲ هزار واگن مترو با ۵۵ درصد سهم داخل تولید می کند

عصر خودرو- معاون توسعه سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: با مصوبه شورای عالی اقتصاد، ۲ هزار دستگاه واگن مترو برای ۹ کلانشهر با ۵۵ درصد داخلی سازی تولید می شود.

ایدرو ۲ هزار واگن مترو با ۵۵ درصد سهم داخل تولید می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، فرداد دلیری در ارتباط با سرمایه گذاری برای تامین واگن های مورد نیاز، اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری برای تامین این واگن ها در مرحله نخست دو میلیارد یورو برآورد شده است که این میزان سرمایه گذاری با استفاد از فایناس شرکت های خارجی و صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

    معاون توسعه سرمایه گذاری ایدرو اظهار کرد: ایدور از طرف وزارت کشور مدیریت تامین این تعداد واگن مورد نیاز 9 کلانشهر را برعهده دارد تا با برگزاری مناقصه مراحل انجام آن در داخل آغاز شود.
    دلیری با بیان اینکه دولت با تامین این ناوگان درصدد است با انتقال دانش فنی و تکنولوژی روز جهان ایمنی و رفاه را برای مردم فراهم کند، گفت: بخش خصوصی با انجام سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت های معتبر جهان می تواند با تولید قطعات مورد نیاز در زنجیره تولید این دو هزار واگن مترو فعال شود.

    این مقام مسوول یادآورشد: تاکنون واگن های مورد نیاز مترو شهرها در داخل مونتاژ می شد و دولت درصدد است با انتقال تکنولوژی و دانش فنی با 55 درصد ساخت داخل، این واگن ها در کشور تولید شود.

    دلیری با اشاره به سابقه شرکت ها آلمانی در صنعت حمل و نقل ریلی جهان گفت: شرکت های آلمانی در صنعت ریلی جهان پیشرو هستند، لذا شرکت توف سود آلمان به دنبال ارایه آخرین دستاوردهای جهان در این بخش است تا صنعتگران ایرانی با آن آشنا شوند.

    وی با بیان این که ظرفیت تولید واگن در داخل کشور اظهارداشت: هم اکنون پنج و یا 6 واگن ساز در داخل می توانند این واگن ها را تولید کنند و این مجموعه ها هم اکنون با 20 و یا 25 درصد ظرفیت کار می کنند.

    دلیری افزود: شرکت های واگن ساز داخلی صاحب تکنولوژی طراحی و تولید واگن مترو نیستند و پیش از این قطعات از خارج از کشور به خصوص چین وارد می شد و در کارخانجات واگن سازی مونتاژ می شد، یعنی بدنه در ایران تولید و قطعات از خارج وارد شده است.

    وی در خصوص قرارداد ایدور با وزارت کشور گفت: در این قرارداد ما از جانب وزارت کشور مراحل مختلف تامین این واگن های را مدیریت خواهیم کرد.

    بیش از 100 نفر از متخصصین و مهندسان صنعت حمل ونقل ریلی و مترو در کارگاه آموزشی صنعت ریلی شرکت توف سود آلمان که روز سوم آذرماه توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزارشده بود حضور داشتند و متخصصان آلمانی به سوالات آنها پاسخ دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو