فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۷۱۱»

کش و قوس‌های حفظ کارت سوخت؟!

عصر خودرو- برخی نمایندگان مجلس معتقدند که وجود کارت سوخت موجب افزایش شفافیت در عرضه بنزین و کاهش قاچاق آن می‌شود و از این طریق مصرف بنزین، کنترل و به بنزین وارداتی نیاز کم‌تری خواهد بود.

کش و قوس‌های حفظ کارت سوخت؟!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، هدایت الله خادمی عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه حذف کارت سوخت افزایش قاچاق را در پی دارد، اظهار کرد:حذف کارت سوخت به دلیل نبود بستر مناسب برای شفاف سازی مصرف واقعی و ایجاد زمینه برای قاچاق سوخت در کشور، حرکتی غیر اصولی بود.

    وی ادامه داد:تا زمانیکه واردات سوخت صورت می گیرد، نباید کارت سوخت حذف می شد ضمن اینکه ایجاد این سامانه هزینه های زیادی را به کشور تحمیل کرد.

    خادمی تصریح کرد: سامانه و کارت توزیع سوخت اطلاعات لازم و مورد نیاز نهادهای نظارتی و دولتی را تامین می کرد که کنار گذاشتن ان دسترسی به این اطلاعات را کمی با مشکل روبرو می کند.

    این عضو کمیسیون  انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: طرح دو فوریتی احیای کارت سوخت با امضا و موافقت بیش از صد نماینده  تقدیم مجلس شده و پیش بینی می شود با توجه به درصد قابل توجه موافقان کارت سوخت دوباره به جایگاه ها بازگردد.

    مزایای کارت سوخت، سوخت

    حسن بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کارت سوخت در چرخه اقتصادی کشور  امری ضروری است، افزود :کارت سوخت مزایای بسیاری در رونق اقتصادی و شفاف سازی منابع مالی کشور و زندگی معیشتی مردم داشت  بطوریکه تعیین میزان مصرف سوخت، کاهش واردات و قاچاق سوخت از جمله آن بوده است.

    وی تصریح کرد : کنترل ورود و خروج سوخت از کشور ، بررسی میزان و نحوه عرضه سوخت در جایگاه ها و عرضه آن به افراد بنا بر مشخصات خودرو، تعیین میزان مصرف مورد نیاز سالانه یا ماهانه صاحبان خودرو ها وکنترل قیمت سوخت از دیگر مزایای آن بود.

    بهرام نیا ادامه داد :کسب اطلاعات لازم برای نهادهای مختلف کاهش آلایندگی هوا، بهره وری های اقتصادی و  آسان سازی خدمات نیز در سایه ایجاد این سامانه به تحقق رسید.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت :احیای دوباره کارت سوخت موجب می شود تا مانعی بر سر راه دلالان ایجاد شود و جلوی قاچاق آن گرفته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو