فونیکسریمکسبهتام

باتری خودروهای برقی کارآمدتر از پیل سوختی است

عصر خودرو- خودروهای برقی یا با باتری کار می‌کنند یا با پیل سوختی. هر دو مقرون به صرفه و در خدمت محیط زیست هستند. اما باتری از پیل سوختی بهتر است.

باتری خودروهای برقی کارآمدتر از پیل سوختی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، خودروهای برقی یا با باتری کار می‌کنند یا با پیل سوختی. هر دو مقرون به صرفه و در خدمت محیط زیست هستند. اما باتری از پیل سوختی بهتر است.

      پژوهش‌های صورت گرفته بر روی خودروهای برقی ثابت کرده‌اند که استفاده از باتری در این خودروها بهتر از پیل سوختی Fuel Cell است. بدیهی است که در قیاس با دیگر سوخت‌ها، باتری و پیل سوختی هر دو هم برای حفظ محیط زیست بسیار مناسب هستند و هم هزینه کمتری ایجاد می‌کنند.

    پژوهشگران دانشگاه استانفورد و دانشگاه فنی مونیخ هزینه هر دو نوع سوخت را برای خودروها و کاهش تولید گازکربنیک محاسبه کرده‌اند و به یک نتیجه روشن دست یافته‌اند. پرسش محوری این تحقیق عبارت بوده از اینکه در خودروهای برقی و در ارتباط با کاهش تولید گاز کربنیک و از منظر اقتصادی، کدام سوخت مناسبتر است، باتری یا پیل سوختی؟

    بر اساس نتایج این پژوهش که در نشریه "انرژی" منتشر شده است، استفاده از باتری در خودروهای برقی کم‌هزینه‌تر است. پژوهشگران هم به مسائل اقتصادی توجه داشتند و هم به مسائل مربوط به محیط زیست. برای این کار سناریویی را برای محاسبه خود در نظر گرفته بودند که بازه زمانی تا سال 2035 را در بر می‌گرفت. هدف از این پژوهش کمک به سیاستمداران و شرکت‌های خودروسازی در انتخاب سوخت مناسب‌تر برای خودروهای برقی بود.

    باتری یا پیل سوختی

    پژوهشگران منطقه کوچکی در کالیفرنیا را به عنوان "شهر خیالی" محاسبه خود انتخاب کردند. منطقه لوس آلتوس هیلز، منطقه کوچکی است در کالیفرنیا که تنها 8000 نفر جمعیت دارد. بسیاری از ساکنان این منطقه از خودروهای برقی استفاده می‌کنند و از نیروی خورشید هم برای شارژ باتری خودروهای برقی ب و هم برای تامین هیدروژنی که برای پیل سوختی نیاز دارند.

    محاسبه پایه‌ا این پژوهش از این پیش فرض حرکت می‌کند که در سال 2035 تعداد خودروهای برقی این "شهر" بالغ بر 38 درصد خواهد بود. بر اساس این پژوهش خودروهای برقی که با باتری یا با پیل سوختی کار می‌کنند در قیاس با خودروهای بنزینی حدودا 40 درصد کمتر گازکربنیک تولید می‌کنند. این در حالی است که هزینه تولید و نگهداری خودروهای برقی که با باتری کار می‌کنند نازل‌تر از خودروهایی است که با پیل سوختی کار می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو