فونیکسریمکسبهتام

ساعاتی پیش در پاریس به امضا رسید

تأسیس جوینت ونچر رایزکو-کروز و فورسیا برای تولید سیستم های آلایندگی خودرو

عصر خودرو- ساعاتی پیش و پس از امضای قرارداد بین خودروسازان ایرانی و فرانسوی، بزرگترین قرارداد بین دو کشور در بخش ساخت قطعات و مجموعه های خودرو منعقد شد.

تأسیس جوینت ونچر رایزکو-کروز و فورسیا برای تولید سیستم های آلایندگی خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» این قرارداد بین دو گروه فورشیا فرانسه و  رایزکو-کروز ایران منعقد شد و هدف از آن انتقال تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا و همچنین قرار گرفتن صنعت قطعه سازی ایران در زنجیره جهانی تأمین قطعه عنوان شده است.
    طی این قرارداد دو طرف در زمینه تولید پیشرفته ترین قطعات خودرو همکاری خواهند کرد که متأثر از آن صنعت خودرو ایران نیز به سمت تولید خودروهایی با آلایندگی کمتر حرکت خواهد کرد.
    این قرارداد با حجم سرمایه گذاری 30 میلیون یورویی و با هدف فروش سالانه 150 میلیون یورو در افق چشم انداز سال 2025 منعقد شده که هم قطعات مورد نیاز صنعت خودرو ایران را تأمین خواهد کرد و هم بخش قابل توجهی از قطعات تولید شده در ایران توسط طرف فرانسوی در زنجیره جهانی این شرکت عرضه خواهد شد.
    طبق این قرارداد دو طرف نسبت به ایجاد خطوط تولید جدید در ایران اقدام خواهند کرد.

    فورسیا در سال 1997 تاسیس شد و تبدیل به یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروسازی شد. این شرکت در سه زمینه کسب و کارش پیشتاز است و با حمایت مرکز تحقیق و توسعه و شبکه تولید خود دارای  مراکز متعدد در 34 کشور جهان است. به علاوه فورسیا  شریک ارجح بیشتر کمپانی های خودروسازی است که به برتری عملیاتی و تخصصی اهمیت بسیاری می دهند.

    فورسیا، با 32000 کارمند و فروش حدود 4 میلیارد یورو در سال 1998، به سرعت خود را به یکی از پیشگامان تولید صندلی های خودرو در اروپا تبدیل کرد و  جای پای خود را در بازار سیستم اگزوز آمریکا با چیره شدن بر کمپانی آمریکایی AP Automotive System محکم کرد و در سال 2000 ، شرکت سومر آلیبرت (Sommer Allibert) را که از ادغام دو شرکت در زمینه پوشش کف خودرو و قطعات پلاستیکی تولیدات ایجاد شده بود به دست آورد.
    در سال 2010، فورسیا رهبر جهان در زمینه  فناوری کنترل تولید گازهای گلخانه ای با دستیابی به تخصص و تکنولوژی مورد نیاز در این بخش شد.
    فورسیا با دارا بودن 330 مرکز در 34 کشور دنیا که   30 سازمان تحقیق و توسعه را در بر می گیرد(2015)،  اکنون در 3 زمینه کاری  خود  (صندلی خودرو، سیستم های داخلی و تکنولوژی کنترل آلایندگی) در دنیا پیشتاز است و نزدیک به نیمی از این مراکز، مراکز تولیدی هستند و فورسیا همچنان به سرمایه گذاری در فن آوری های جدید که منجر به تقویت توانمندی هایش در زمینه نوآوری شود می پردازد.
    اکنون آسیا برای فورسیا در اولویت قرار دارد به گونه ای که بیش از 15 سال است که در چین حضور دارد، منطقه ای که  پتانسیل بالایی دارد تا بتواند مشتریان بین المللی را با هدف گسترش بازار خود رهبری کند.
    فورسیا  در حال حاضر به عنوان  پیشگام در نوآوری های تکنولوژیک در زمینه  کاهش وزن وسایل نقلیه به رسمیت شناخته شده است در عین حال این شرکت در حال توسعه فرآیندهای جدید تولید است که در روش تولید انقلاب به پا می کند.
    کمپانی هایی همچون فولکس واگن، پژو- سیتروئن، رنو- نیسان، فورد، جنرال موتورز، بی ام دبلیو، دایملر، فیات – کرایسلر، تویوتا، هیوندای، کیا و سایر شرکت هاست. سازمان مرکزی این شرکت در شهر نانتر فرانسه قرار دارد که درای 5500 تکنسین و مهندس است.
    NHK Spring شریک تجاری فورسیا است که یک کمپانی ژاپنی است و  به مدت 10 سال است که با فورسیا در زمینه صندلی های خودرو همکاری بسیار موفقی داشته است. این دو شرکت تصمیم گرفتند تا توسط یک رویکرد جهانی با شرکت رنو – نیسان سرمایه گذاری مشترک انجام دهند. هدف اصلی این شرکت در آسیا و به ویژه در کره جنوبی در حال حاضر توسعه سیستم های کنترل آلایندگی است.
    فورسیا در سال 2015 به میزان کل فروش 20.69 میلیارد دلار دست پیدا کرد. درآمد خالص این شرکت در همین سال 370 میلیون یورو برآورد شده است.

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو