فونیکسریمکسبهتام

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت:

طرح جایگزینی پراید و پژو ۴۰۵ به تدریج اجرا می شود

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح جایگزینی سواری پراید و پژو ۴۰۵ به تدریج اجرا می شود و تولید این خودروها با توجه به رعایت استاندارد های موجود در کشور ادامه دارد.

طرح جایگزینی پراید و پژو ۴۰۵ به تدریج اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محسن صالحی نیا روز جمعه در جریان بازدید از چند طرح صنعتی در سبزوار افزود: طرح جایگزینی این 2 خودرو در سال های آینده و زمانی اجرا می شود که خودرو های جایگزین از اقبال مردمی و استانداردهای لازم در کشور برخوردار باشند.
    وی ادامه داد: بیش از 90 درصد از تولیدات صنایع خودرو سازی کشور در داخل انجام می شود و 10 درصد باقی مانده مربوط به خودروهایی است که در کشور مونتاژ می شوند.
    صالحی نیا عنوان کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه توسعه خودروسازی در کشور به دنبال امضاء قراردادهای مشترک بین صنایع خودروسازی ایران و صنایع خودروسازی دارای نشانک های معتبر در جهان است.
    وی گفت: برنامه این وزارت خانه طراحی و تولید خودرو، قطعات و تجهیزات در کشور با مشارکت صنایع خودروساز خارجی است که در این زمینه می توان به قرارداد مشترک بین ایران خودرو و شرکت پژو اشاره کرد.
    صالحی نیا ادامه داد: صنعت قطعه سازی کشور نیز با توجه به رویه تولید خودروهای جدید رویکرد های خود را تغییر می دهد و به سوی عقد قرارداد با شرکت های معتبر خارجی برای تولید قطعات خودرو می رود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاکنون 17 هزار واحد تولیدی توانسته‌اند حدود 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کنند.
    صالحی نیا افزود: همچنین 30 هزار واحد تولیدی در کشور جهت دریافت تسهیلات رونق تولید و دستیابی به تولید مجدد با تأمین بخشی از نقدینگی و بدهی شناسایی ‌شده‌اند.
    وی ادامه داد: تعداد قابل‌ توجهی از واحدهای تولیدی با پیشرفت حداقل 60 درصد نیز از طریق برآورده شدن برخی از درخواست‌ها و تأمین نقدینگی به بهره‌برداری رسیده اند
    صالحی‌‌نیا افزود: سیاست این وزارتخانه در سال آینده نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی، اصلاح ساختار فنی و مهندسی و افزایش ظرفیت صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، نساجی، لوازم خانگی، فلزات و نظیر آن است.
    وی در ادامه گفت: صنعت شهرستان سبزوار در طول سه سال گذشته رشد مناسبی داشته و مسئولان باید برنامه ریزی کنند تا صنایع بیشتری در این منطقه ایجاد شود.
    مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار درفاصله 230 کیلومتری از غرب مشهد مقدس قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو